K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2009, 10:59   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har skrevet flg. mail:


Erling Bonnesen.

Jeg skriver pga din kommentare vedr. lægekonsulenter på TV2 FYN.

At du mener, at der skal større borgerinddragelse med i forhold til div afgørelser. Det ligger idag allerede i Lovgivningen, både vedr. Ressourceprofil og div. ydelser under Den Sociale Lovgivning.
Dette ændre således ingenting.

Problemet, som du sikkeret er vidende om, er at INGEN vil anfægte Lægekonsulenten, og at der er en økonomisk interesse for disse, at beholde tjansen, i dels Kommuner, dels Nævn.
Derfor skriver disse, som de bliver bedt om, samtidig med at de foretager vurderinger, ofte helt i strid med, Borgerens egne speciallæger.
Og de er samtidig helt uden det lægelige ansvar.
Alle er glade, fordi kommunerne med lægekonsulenten i hånden sparer penge på borgere, der elleres har brug for hjælp, enten det er forsørgelsgrundlag eller div. ydelser, praktisk, som økonomisk.

Ellen T. Nørby.

Du udtaler, at I har været med til at få mange i arbejde, som elleres har været ude.?
NÅ,Muligt! HVEM.

Men I har også været med til at fjerne syge mennesker fra deres forsørgelse, ved at fratage os sygedagpenge, uden at vi er blevet raske.
Sat os på kontanthjælp, eller ægtefælleforsørgelse.
Så os, ca. 5.000 mennesker pr år, ialt siden år 2003, ikke under 30.000 mennesker, er istedet havnet i et sort hul.

Alm. mennesker med uddannelse, som har arbejdet indtil sygdom/ulykke.
Vi har mistet hus,hjem, får gæld, har ikke råd til medicin, tøj, mad og lign.

Vi er pludselig blevet den gruppe, der i medier bliver udstillet som misbrugere, socialt udstødte, og som IKKE Gider at arbejde. FØJ.

Mange er blevet mere syge, kommet til skade i div arbejdsprøvninger, fået psykiske lidelser oveni, fordi de ikke tåler denne helt urimmelig kamp med systemet.
Et system der, vi er vokset op med, skulle hjælpe, der hvor man altså ikke selv kan, mere. PGA sygdom, ulykke mv.

Dette er virkeligheden.
Og dette kan selvsagt kun lade sig gøre, fordi man har lægekonsulenter, der misbruger deres embede.

En dag, vil det komme frem.
Nogle af os har igen og igen forsøgt, at få jer til at reagere. Været i hørring, samråd hos jer, men intet får vi ud af det, andet end "det må vi kikke på" og så bliver det iøvrigt fejet under gulvtæppet.

PS. Skrivelse bliver offentliggjordt på hjemmesiden K-10, således også svaret, som jeg håber I trods alt vil give."

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må dele - læger der kæmper for mig! HolmDamgaard Alt det andet 11 08-06-2012 21:19
Venstre kæmper imod fattigdom Maj-Britt Politik og Samfund 1 17-03-2009 20:00
Fagforening, der kæmper for de syge zuza Et godt link! 3 19-12-2008 14:37
Jeg kæmper for at få ro i mit liv zuza Dit og Dat 3 06-09-2008 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension