K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2009, 16:08   #1
forskruet21
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
forskruet21 er ny på vejen
Afvisning af kontanthjælp - spørgsmål

Hejsa!

Først lidt om min baggrund, jeg har ADHD og derudover begyndende depression. Jeg er 21 år og hjemløs i odense.

Står i den lorte situation, at min ansøgning om kontanthjælp af afvist på baggrund af en opsparringskonto som er låst til et halvt år efter, at jeg er fyldt 21.

Det forholder sig sådan, at jeg først kan hæve penge fra den konto om ca. 3 måneder grundet en aftale med banken og mine forældre imellem (det er en opsparringskonto der har eksisteret siden jeg var barn)

Dette vil kommunen se dokumentation for, og denne har jeg ikke fået afleveret til dem i tide. Derfor har de afvist min ansøgning om kontakthjælp.

Jeg har nu fremskaffet den nødvendige dokumentation og er klar til at sende den til dem.

Mit spørgsmål går så på, skal jeg starte forfra med at søge om kontanthjælp? (Læs: betyder det at jeg først kommer til at få kontanthjælp fra den nuværrende dato eller den først aftalte dato som er for en måned siden?)

Har naturligvis fået mulighed for at klage, men da det er min egen idiotiske forsømmelse, så ved jeg ikke, hvordan jeg står? Har 4 uger til at klage i.

Det skal desuden understreges at denne opsparringskontos indhold er mindre end min gæld - dvs. ikke en formue.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

Desuden, er det muligt som ADHD-lidende at ryge under den paragraf som dækker de psykisk handicappede? Skal lige siges, at jeg for tiden føler mig meget handcippet hvilket er skide irriterende, da mit liv i perioder har fungeret o.k.

Hvad gør jeg i det hele taget? Har mistet overblikket fuldstændig og aner ikke, hvad jeg skal gøre

Mvh Mig
forskruet21 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afvisning om genoptagelse af arbejdsskadesag ved nye oplysninger? Indiansummer Alt det andet 13 19-01-2013 14:46
Spørgsmål kontanthjælp. MandySisse Alt det andet 6 02-10-2011 12:37
Kontanthjælp - spørgsmål Sass Alt det andet 1 01-04-2011 16:31
spørgsmål om kontanthjælp. laurana Alt det andet 30 20-02-2011 23:12
Afvisning af klageorgan for handicappede Lilli Susanne Dit og Dat 0 21-08-2009 19:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension