K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2008, 20:48   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ny klage til odsherred..

jeg har forsøgt at strikke en klage sammen. på baggrund af de allerede omtalte breve i min tidligere tråd. http://www.k10.dk/showthread.php?t=5863

jeg ville gerne have fortsat i samme, men mangler lidt at kunne ændre overskriften, ja eller bare at finde ud af hvordan man kan det.
idet jeg, syntes min overskrift før ikke har fået trukket så mange svar til sig.. ja det lyder skideutaknemmeligt. men er ikke sådan ment.

jeg ved ikke om det bliver for langt med kopi af mit lange brev. men jeg forsøger.
start:
KLAGE.

Vedr. brev af 3. sep. 08 vedr. sygedagpenge og afslag på flexjob.

Du anfører i brevet at på tidspunktet for klage for afslag på flexjob, at der ikke var truffet endelig afgørelse i min sag. Det var nu sådan jeg forstod dit brev af 3. juli ja, du har skrevet 07, men det er jo 08.
Citat: at de ønsker yderligere tid til at kommentere ressourceprofilen og derved udskyde tidspunktet for den endelige afgørelse vil ikke medføre at dagpenge udbetalingen kan fortsætte.
I forbindelse med dagpengeudbetalingen ophører bør de enten stille dem til rådighed i deres a-kasse eller søge kontanthjælp. Og fra ressourceprofilen skriver du. D. 24.06.08 at min præsterede arbejdstid på min. 24 timer sammenholdt med lægelige oplysninger betyder at der ikke at visiteres til flexjob. Citat slut.

Jeg vil til ovenstående tilføje at der stadig også i den opdaterede ressourceprofil er fejl i sagsbehandlerens samlede vurdering af borgerens ressourcer og begrænsninger.

Udtalelsen omkring speciallæge Helle Thagesens undersøgelse er misvisende, idet hun jo skriver at jeg har en mistanke om karpaltunnelsyndrom, (en mistanke som er beskrevet af endnu en neurolog Anne-Mette Havsager, hvis erklæring ikke er medtaget i min ressourceprofil. Selvom den er tilstede i min journal ) Helle Thagesen skriver endvidere at jeg har risiko for at udvikle kronisk smertetilstand og det er tilbage i januar 07.
Hun påstår at jeg har et overforbrug af smertestillende, hvilket er grebet ud af blå luft. Jeg har aldrig spist flere piller end anvist af egen læge. Hun beskriver endvidere mine smertetilstande og risikoen for kronisk smertetilstand som kan blive vanskelig at behandle. Og det derfor er usikkert om jeg kan vende tilbage til mit arbejde som postbud på cykel.
Endvidere forefindes der i mine sagsakter en speciallæge udtalelse fra Anne-Mette Havsager som bl.a. også beskriver og finder mine smertetilstande. Og også hun taler om risiko for kroniske smerter. Dateret tilbage i 20.11.06.
Denne udtalelse er baggrund for, sammen med mine egne beskrivelser af mine smerter m.m, arbejdsskadestyrelsens anerkendelse af arbejdsskade og tildeling af 10% men. For daglige middelsvære nakkesmerter med ustråling ud i baghovedet og i arme og hænder. Let bevægeindskrænkninger samt hukommelses-pg koncentrationsbesvær. D. 2. februar 2007.
14. maj 2007 er jeg tilkendt midlertidig erhvervsevnetab på 25% .
udover det forefindes der også en speciallæge udtalelse fra reumatolog Lene Krøyer. Aug. 06. hvori mine lidelser er beskrevet. Og at det er whiplash.
(Side 1. )
Der foreligger også en lægestatusattest fra april 06. og alle beskriver mine smerter.
Udtalelsen fra neuropsykolog om at hendes test ikke viser tegn på noget unormalt fortæller jo ikke noget om hvordan min hverdag er, eller hvordan den var før.
Hendes konklusion om der ikke er tegn på organisk hjernepåvirkning som baggrund for de oplevede kognitive funktionsproblemer, men at disse snarere skal forstås som en del af en efterfølgende stressreaktion. Hertil vil jeg gerne henvise til en kort oversigt over kronisk whiplash, taget fra hjemmesiden www.ptu.dk
Citat: Symptomer

De hyppigst rapporterede problemer
• Smerter og nedsat bevægelighed i nakke
• Føleforstyrrelser i arme
• Hovedpine
• Svimmelhed
• Synsforstyrrelser
• Kæbeledssmerter
• Tinnitus
• Smerter i ryg og lænd
• Hurtig udtrætning
Desuden har mange problemer med
• Udtalt træthed
• Koncentrations- og hukommelsesbesvær
• Svækket opmærksomhed
• Ændret sproglig funktion i forbindelse med læsning og formulering
• I nogle tilfælde er der også rapporteret om post traumatisk stress syndrom (PTSD)
Citat slut.

Det er stadig en fejl. Når du henviser til en ugentlig arbejdstid på 24 -30 timer. Hvilket også fremgår af de notater jeg har tilsendt dig pr. 8.juli 2008. min arbejdstilstedeværelse var på 20½ time i gennemsnit pr uge. Og de arbejdstimer jeg var der, var med stort skånehensyn. Dette til trods, fik jeg flere og flere smerter, og var gennemsyret af træthed. Det tog mig over 2 mdr. at komme mig over den enorme træthedsfornemmelse trods søvn. Og ingen unødvendige opgaver i hjemmet. Smertemæssigt har jeg efter arbejdsprøvningen fået større og mere vedvarende smerter. Dvs. jeg kan overkomme mindre herhjemme med alm. Huslige opgaver. Fordi jeg får hurtigere store smerter og træthed.
Det hedder sig at en arbejdsprøvning ikke må forværre borgerens helbred, hvilket min arbejdsprøvning har endt ud i.

Du beskriver i dit afslag på flexjob at jeg kan opnå beskæftigelse på normale vilkår. Samtidig med at du beskriver at jeg bør kunne arbejde med de rette skånehensyn, og at jeg har været i stand til at arbejde 5 timer pr dag incl pauser
. Dvs. 5 timer, inkl. pauser, giver med min regnestok max. 20 timer pr. uge, hvilket svarer til fleksjob med 50 procents tilskud. Og hvis du har gennemlæst mine dagbogsnoter og læst min beskrivelse af mit helbred efter arbejdsprøvningen indtil nu, er det ikke realistisk med 20 timer, idet der så ikke er tid til at restituere mig imellem arbejdsdagene.
(Side 2)

Jeg mener fortsat at der mangler en helhedsvurdering af min sag, især en beskrivelse af hvordan jeg kan opnå sammenhæng i min hverdag og arbejdsliv. Hvordan jeg kan opnå 37 timers løn. Eller hvordan jeg kan opnå selvforsørgelse på fuld tid, ved de angivne 20 timer. En §§ 56 giver mig ikke fuld løn.

Jeg har til brug for denne skrivelse modtaget hjælp af personer med viden om sagsbehandling og div. De oplyser mig om, at Ifølge arbejdsevnemetoden er det ARBEJDSPRØVNINGEN, der tæller, IKKE lægepapirerne.

Jeg kan ud af den tilsendte ressourceprofil ikke se at mine dagbogsnotater er vedlagt sagen eller medtaget i vurderingen af min arbejdsevne.

Jeg vil gerne at denne klage, trods det rodede indhold, fremsendes til beskæftigelsesankenævnet og vedlægges den allerede fremsendte sag.

Med venlig hilsen

slut.
jeg er bange for det er rimeligt rodet, men jeg føler mig i tidsnød, træt og stresset. håber I kan finde rundt i det, og har masser af input.. eller tryllestøv..

Sidst redigeret af Huldra; 27-09-2008 kl. 20:54. Årsag: fandt link til tidligere tråd.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odsherred får borgerrådgiver Huldra Politik og Samfund 2 27-06-2011 08:57
nye spareideer i Odsherred Huldra Politik og Samfund 2 13-04-2010 05:15
alle jer i odsherred. Huldra Alt det andet 1 18-01-2010 19:02
fejl i 9 ud af 10, odsherred Huldra Alt det andet 1 02-12-2008 17:41
Borgmester i Odsherred Hyanna Dit og Dat 3 17-10-2008 17:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension