K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2015, 06:31   #1
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Hvad kan jeg gøre - syg, uden fast bolig og dårlig økonomi

Hej alle,

Jeg skrev for nogle år siden et indlæg om min brors situation, men nu er tiden desværre kommet til at jeg selv må spørge om hjælp.

Min situation er følgende: Jeg er 34 år og har i de sidste 5 år været selvstændig med lille firma. I de sidste 2 år især har det skrantet med helbredet, kronisk hovedpine, stor diskusprolaps i nakken som giver store smerter i arm, nakke, skuldre, og i år er jeg blevet mere ramt af neurologiske/muskel/led symptomer der under udredning (samt positiv test af borrelia, men det tør jeg ikke nævne til læger da det åbenbart er politisk emne).

På grund af de mange smerter jeg har i nakke, skuldre, arm fra diskusprolaps og mulig neurologisk problem er mit firma efterhånden helt på pumperne med en indtægt under 10.000 kr. Jeg har altid sat en ære i at klare mig selv, men nu hvor jeg heller ikke længere har en fast bolig, men må tage kortere lejemål er jeg der hvor jeg ikke magter kampen længere.

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre? Jeg har aldrig haft kontakt med kommunen og min eneste erfaring har været at de få gange jeg virkelig har haft brug for dem har jeg fået en uvenlig, direkte flabet, behandling. Derfor har jeg bare prøvet at undgå dem så meget jeg kan.

Jeg tænker at det bedste for mig nok ville være revalidering til en uddannelse der kan klares i min nuværende helbredssituation fx programmør. Med en uddannelse indenfor IT (som mit firma laver, dog uden uddanelse), så kunne jeg måske hæve timelønnen tilstrækkeligt til at jeg kunne klare mig med de 15-20 timer jeg max kan arbejde om ugen og som er meget usikre i forhold til hvor ondt/dårligt jeg har det.

Men hvordan foregår alle de her ting? Jeg har selvf en diagnose på diskus, samt en masse på neurologien/kronisk hovedpine (som stadig mangler udredt), men ikke nogen diagnose der endnu (måske heldigvis).

Jeg er 34 år, ingen børn, ingen formue, kun gymnasiel uddannelse færdiggjort.

Hvilke muligheder har jeg for at komme på fode igen? Jeg har bare brug for et sted at bo og at kunne få en smule luft i økonomien, men jeg kan desværre ikke tage et job nu.

Tak.
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension