K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2015, 16:07   #1
carina28
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
carina28 er ny på vejen
Kontanthjælp - fejlagtig behandling!

Hej,

Jeg ved godt, dette er en side for Flexjob og Førtidspension, men jeg aner simpelthen ikke, hvor jeg ellers kan søge hjælp henne. Så ved du noget om dette, må du meget gerne komme med et bud.

Jeg håber, der sidder nogen derude, der kan hjælpe mig!

Jeg er 26 år og har siden 2011 været diagnosticeret med Borderline - emotionel personlighedsstruktur og har ad flere omgange modtaget kontanthjælp/uddannelsesjælp, da jeg flere gange har været i gang med uddannelse, men må stoppe pga. voldsomme angstanfald og efterfølgende længere sygdomsforløb.

Jeg har først nu fundet ud af, at jeg i alle de år har været berettiget til en højere kontanthjælpsats pga. min diagnose. Dog har INGEN ved kommunen oplyst mig om dette.

Her kommer så "problemet"...

Jeg har HVER gang, jeg har søgt om kontanthjælp, været til diverse samtaler med mange forskellige rådgivere, og når de så har spurgt, hvorfor jeg har afbrudt med uddannelsesforløb, har jeg forklaret dem, at min diagnose ligger til grund for dette med alt, hvad den indebærer. Altså, har kommunen været oplyst om min diagnose siden 2011.
Alligevel har ingen oplyst mig om, at jeg har været berettiget til en højere sats, ej heller har de krævet dokumentation eller bedt om tilladelse til at indhente denne. Jeg har heller ikke tilbudt dokumentation, da jeg slet ikke var klar over, at der fandtes en højere sats til folk med nogle psykiske lidelser.
Jeg har ofte, når jeg har talt med folk fra kommunen, udtrykt bekymring for min og min kærestes økonomi (især efter min kæreste fik kræft og måtte modtage sygedagpenge, OG at vi blev ramt af den gensidige forsørgerpligt). Det har været rigtig hårdt for os økonomisk, som jeg ofte har udtrykt til kommunen, og forklaret at min diagnose ikke ligefrem gør det lettere at håndtere sådan en situation - alligevel har INGEN oplyst mig om muligheden for en højere sats eller bedt om dokumentation.

Jeg har også lige fundet ud af, at man kan kræve den højere sats udbetalt med tilbagevirkende kraft - ikke for at snylte systemet, men af principielle årsager, da jeg føler mig uretfærdigt behandlet, og at det er systemet, der har snyltet mig.
Dog har jeg jo i perioder været i gang med uddannelse, hvorfor jeg i disse perioder har modtaget SU.
Derfor vil jeg gerne vide, om jeg kan kræve den højere sats udbetalt med tilbagevirkende kraft fra 2011 (i de perioder - ca. 2 år, hvor jeg har modtaget kontanthjælp), eller om jeg kun kan kræve det fra denne periode, jeg modtager kontanthjælp, altså fra ca. oktober 2014 til nu.

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig, for jeg har svært ved at finde oplysninger om lige præcis dette og føler ikke, der er megen hjælp at hente fra min rådgiver. Jeg ved, at man kan få med tilbagevirkende kraft, men dog ikke om man kan få med tilbagevirkende kraft, når kontanthjælpsforløbet ad flere gange har været afbrudt pga. uddannelse - som jeg også ofte har følt mig presset ud i pga. vores økonomiske situation, hvor igen INGEN fra kommunen har oplyst mig om den højere sats på trods af, at jeg fortalt, at jeg ikke følte mig klar til at påbegynde en uddannelse, men følte det nødvendigt, da vi ikke kunne klare os økonomisk ellers.

Hele problematikken i dette, er jo at det i sidste ende er ord mod ord. Jeg VED, at jeg har oplyst dem om min diagnose MANGE gange, men hvis de ikke har skrevet det ned nogle steder eller modtaget/bedt om dokumentation, bliver det jo min påstand mod deres.

HJÆLP!!

Hilsen

Carina
carina28 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension