K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2011, 13:29   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Advarsel: Løkkes nytårstale forøger den selvvalgte psykose i DK

4 afsnit og meget få min. inde i Løkkes nytårstale måtte jeg slukke for ham, da mit gamle fjernsyn ellers havde haft samme effekt, som de nedfaldende istapper har haft flere steder. Hvor er det heldigt, der findes en afbryder knap, så man kan nøjes med at læse den efterflg. Men jeg vil godt sende et godt nytår til hans familie og omgangskreds, der ikke har denne mulighed.

Her er så langt, som mine øre kunne holde til:

"Godaften.

Jeg tror, at mange har det ligesom jeg: Nytåret er den tid på året, hvor vi gør status. Hvor vi tænker over den tid, der er gået. Hvor vi tænker over, hvordan vi bedst kan møde den tid, der kommer. Hvordan ser det så ud, når vi gør status for Danmark?

Ja, den følelse, der kommer til mig, er en stolthed over at leve i et land, hvor vi har gode muligheder for at følge vores drømme og frihed til at forme vores liv.

Og det er en glæde over at leve i et land, hvor vi tager os af hinanden. Hvor vi har glimrende børnehaver, trygge plejehjem og gode uddannelser.

Danmark er ikke et perfekt samfund. Men det er et godt samfund. Jeg er selv født med det danske samfunds muligheder inden for rækkevidde."

Egentlig havde jeg lyst til at sende landets statsminister et brev, hvor jeg først gør ham klart, at sminkede ydre og tale ryger igennem mit filter for, hvornår noget er så orkesteret, at det grænser til det usmagelige.

Også en bemærkning om, at jeg slet ikke har det ligesom ham. Hvis jeg havde, ville jeg ikke kunne se mig selv i spejlet på noget tidspkt. Men ja, jeg gør også status, problemet er bare at lever i en helt anden virkelighed end jeg gør. Dette kan simpelt eksemplificeres i flg. 2. afsnit:
Citat:
den følelse, der kommer til mig, er en stolthed over at leve i et land, hvor vi har gode muligheder for at følge vores drømme og frihed til at forme vores liv.
Jeg er ikke stolt af DK., nej, jeg er så flov over at være dansker, at jeg i en del år under rejse, har nøjes m. at sige jeg var skandinaver, når jeg blev adspurgt. Heller ikke de gode muligheder for frihed til at forem vores liv, kan jeg genkende, men det at drømme om vi måske kommer tilbage til et anstændigt velfærdssamfund, ja, det kender jeg til. Men jeg tror nu, at Løkke drømmer andre liberalitiske drømme end mig.

Og glædes vi over det samme, nej også her er vores virkelighed helt, som vi levede i 2 forskellige lande, hvor der i min virkelighed ikke findes glimrende børnehaver, men snarere burhønsinstitioner, hvor såvel børn som personale bukker under. Pædagogerne med mange sygemeldninger og værre endnu stigende antal førtidspensioner til følge. Børnene, som bliver diagnosticeret i større og større grad, da hverken forældre el. pædagoger kan imødekomme det helt menneskelige behov for tid til knytte gode relationer.

Eller hvad med Løkkes opfattelse af de trygge plejehjem, hvor vi i 2010 nåede så vidt, at der bliver flere og flere sager, hvor pårørende bliver nægtet adgang el. berænset adgang til dres ældre slægtning pga. de påtaler overfor plejehjemmet, at plejen ikke er i orden for den gamle.

Hans opfattelse af de gode uddannnelser er også forskellig fra min verden. Fra mit lille navlehul har netop uddannelseinstitutionerne lidt gevaldigt under de sidste 10 års borgerlige regering. Forgange år har vi oplevet, hvordan Løkkes egne økonomiske forhold sætter sit præg på tildeling af SU, hvilket han meget sigende kalder cafepenge. Eller folkeskolereformen, som helt mangler reelle handlingsforslag, men bare retter sig mod et drømmemål, som aldrig kan opnås, når selve vejen dertil helt mangler evidens i den pædaogiske forksning.

Og så mit sidste citeret afsnit: er DK et godt samfund? Ja, kære hr. statsminister, det kommer vel an på, hvem du spørger. Og alt tyder på, at du kun spørger indenfor egne rækker, dvs. med samme indtægtskilde som dig selv. Flg. sætning:
Citat:
Jeg er selv født med det danske samfunds muligheder inden for rækkevidde.
bekrymrer mig rigtigt meget, idet du her illusterer, hvorledes du laver deduktion til brug for dit politiske virke. Nemlig efter devisen, når det er inden for min rækkevidde, der det også indenfor alle andre danskeres rækkevidde. Hertil kan jeg kun sige, at det Europæiske fattigdomsår i DK jo netop led skibsnød pga. netop den holdning du ligger for dagen.

Nu skriver jeg i K10 forum, hvorfor jeg er nødt til at spørge statsministeren, hvordan han mener, regeringens udspil på en ny pensionsreform giver kommende flekser og førtidspensionister gode muligheder indenfor rækkevidde?

Sidst redigeret af gunvor; 02-01-2011 kl. 13:32. Årsag: Mangler desværre et "r" i forøger, sorry
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løkkes vej er brugerbetaling L.S. Politik og Samfund 32 24-11-2012 02:04
H.T´s nytårstale Indiansummer Politik og Samfund 12 04-01-2012 15:00
Holdning til selvvalgt psykose. adbib Politik og Samfund 10 02-01-2011 01:56
Løkkes åbningstale Loppen Politik og Samfund 22 06-10-2010 00:20
Løkkes visne visioner Stella Politik og Samfund 0 05-01-2008 16:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension