K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2010, 18:57   #11
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 17
Falkes er ny på vejen
Helenekr:

Jeg er også sikker på at nogle vil have gavn af et udviklingsforløb, men ikke på den måde som der lægges op til at det kommer til at foregå; altså som en tvang for ALLE unge under 40, der i dag normalt ville på ftp. - det betyder jo at de først skal igennem et alm. afklaringsforløb som vi kender det i dag, med alt hvad det indebærer af forsk. arbejdsprøver etc. før de så bliver tvunget til at tage imod et udviklingsforløb, hvis de da bliver bevilget det. (Man kan jo kun komme på forløbet, hvis man normalt skulle have været indstillet til ftp)

Først når det alm. afklaringsforløb som vi kender det i dag, viser sig IKKE at føre til arbejde eller uddannelse, kan man blive bevilget et udviklingsforløb - det er her kæden hopper af for mig, for hvad er der så at udvikle på? Man har jo allerede været igennem alt! Man er jo kommet dertil at man normalt ville have fået tilkendt ftp - det kan man bare ikke længere få, udelukkende fordi man er under 40 år! De vil fastholde alle syge unge der normalvis ville være blevet ftp, på en lavere ydelse UDELUKKENDE for at spare penge. Og her vil man så stresse dem gennem de såkaldte udviklingforløb, som om da om noget kan få dem ned med nakken (de har jo allerede været igennem afklaringsforløb på x-antal år på det tidspunkt ... og AL behandling skal jo være udtømt etc )

Hvis de gjorde det sådan at alle ftp'er fik et frivilligt tilbud om at blive indstillet til et udviklingsforløb - SÅ kunne jeg se en mening med det. Altså at dem der allerede ER på ftp, får mulighed for, hvis de føler de kan magte det, at gå igennem et udvilklingforløb der forhåbentligt kan få dem tilbage i arbejde. Der er uden tvivl en del, der efter x antal år på ftp måske har fået det så godt, at de selv har mod på det.

Men den model de lægger op til, lyder på ingen måde fair over for den syge unge, som allerede har været igennem den nuværende normale afklarings-procedure (som jo også kan tage mange år)

Selv har jeg været syg ung i 9 år uden at få det bedre - har været i forsk. kurser, anden aktører etc og selvfølgelig sideløbende i behandling - men jeg har kun fået det værre af at have kommunen i nakken hele tiden og er blevet mere syg, samtidig med har jeg skullet kæmpe for at kunne få mad på bordet. Hvis jeg skal se frem til 10 år mere af samme skuffe, så synes døden alligevel noget mere fristende- tænk så på de unge der er syge fra barns ben! De kan se frem til 22 år uden afklaring, hvis de ikke får det bedre.

Man burde i det mindste sige, at hvis man efter 1 udviklingforløb ikke fik det bedre, så blev man bevilget ftp og så kunne man tilbyde samme udviklingsforløb 5 år senere igen, men UDEN at tage ftp fra den unge. Det ville være ok i min verden, men under forudsætning af, at man sætter den unge på udviklingsforløb fra STARTEN!
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie indtil nu Dyrmose Din historie 15 02-04-2013 21:17
Sindslidende frygter pensionsreform Thomas1981 Politik og Samfund 5 29-02-2012 19:27
At spørge indtil flexjob... amacing Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2011 12:21
Min lille historie indtil nu ! Havedammen Din historie 23 22-11-2009 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension