K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2010, 15:48   #1
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Uenig i mengrad

Min mand har i dag fået afgørelse fra ASK, at de anerkender hans knæskade som erhvervssygdom.

Det medfører ingen udbetaling, idet det vurderes at være under 5%

Diagnosen er Bursitis infrapatellaris chronica antea (betændelse i en slimsæk fortil i knæreg.)

Citat:
Vi har fastsat dit varige men efter et skøn med udgangspunkt i vores vejledende mentabel.

Skadens følger fremgår ikke direkte af tabellen, men kan sammenlignes med følgende punkt.

Efter Tabellens punkt D.2.7.4. vurderes læsion af brusk på bagside af knæskal og /eller andet sted i knæleddet, med let skurren ved bevægelser, eventuelt med let muskelsvind go bevægeindskrænkning, til 5 procent.

Du er symptomfri bortset fra, at der kan opstå ømhed ved knæliggende stillinger, ved tunge skub eller ved at sidde på hug.

Vi vurderer, at dine knægener er bedre en punktet på tabellen, da du ingen læsion har på dit knæ og der er ingen skurren eller bevægeinskrænkning.

Derfor vurderer vi, at dit men er bindre end 5 procent
Min mand har fået at vide, at han skal skifte erhverv. Det gjorde han efter sygemelding tilbage i 2008, og har nu vægterjob.

Han kan ikke blive VVS-montør mere, da knæene ikke kan holde til knæliggende arbejde, ligesom stige-arbejde er skidt.

Jobskiftet har betydet lønnedgang på ca. 60-80.000 om året.

Skulle han miste jobbet, vurderer vi at hans joberfaring/uddannelse ikke kan bruges. Han er ikke boglig, og kan derfor ikke omskoles til tekniker mv

Det betyder - så vidt vi kan se - at han nu er at sidestille med en ufaglært, og vil være i lavtlønsområdet. (Pedel, ejendomsinspektør og lastbilchauffør vil nok være for belastende knæmæssigt).

Har I gode input?
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uenig med lægekonsulentens vurdering, hvad gør jeg? Egeskov Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 27-05-2012 12:08
Jeg er uenig med min psykolog logikeren Politik og Samfund 5 25-09-2011 23:27
Méngrad stolpesten Alt det andet 2 07-03-2011 18:36
Uenig i sagsbeh. vurdering. Road66 Alt det andet 4 30-10-2010 15:07
Ask mengrad Allstar Alt det andet 3 17-05-2010 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension