Se enkelt indlæg
Gammel 07-11-2007, 13:59   #5
hesvje
Føler sig hjemme på K10
 
hesvjes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: Billund
Alder: 51
Indlæg: 31
Styrke: 17
hesvje er ny på vejen
Hej Hejdien,

Og tak for det hurtige svar.

Jeg skylder måske lige at give et kort oprids af min sygdom "Sjögrens Syndrom", som er autoimmun sygdom. der er kendetegnet ved at give enorm træthed og led/muskelsmerter, da kroppen tror den har en infektion som den skal bekæmpe. Hver dag føles nærmest som når man har en influenza i kroppen. At jeg har nedsat spyt- og tåreproduktion betegner jeg bare som værende irriterende, men trætheden og smerterne er invaliderende for mig. 35 år gammel og så kan man ikke engang klare en skånejob på 13 timer om ugen!!!

Jeg tror nok at det er lægekonsulentens rapport jeg har fået en kopi af, da der står lægenotat på papiret.

Jeg er helt med på at det er socialrådgiveren som beder om en lægelig vurdering af min tilstand og om hvilken skånehensyn der er påkrævet i forb. med en arbejdsprøvning.

Hvis jeg kan tolke journalen ret skriver lægekonsulenten at min sygdomstræthed bliver forværret /forstærket af min stærke smertestillende medicin (hvilket jeg også selv er klar over i kraft af mit erhverv). Men selv uden den smertestillende medicin er jeg umådelig træt, og der står i min journal fra specialllægerne at det ikke er trætheden som er blevet mest forværret, men mere mine smerter, som spreder sig til flere og flere led.

Nå, men jeg synes bare ikke rigtigt at lægekonsulenten giver svar på hvilke skånehensyn der er påkrævet ved en arbejdsprøvning. Jeg tolker det vel egentlig nærmest som om han ikke tror det er sansynligt at jeg kan klare et job uanset erhverv!!!

Jeg bør nok også indskyde at socialrådgiveren nu i mellemtiden har fortalt konsulenten at der ikke kan forventes nye behandlingsmuligheder før om 2-3 år ifald den nye medicin bliver frigivet (der forskes ligenu i et biologisk middel, og det tager jo laaang tid før det evt. bliver frigivet, hvis det i det hele taget virker på min sygdom!!)
Dette havde hun blot skrevet på notatet i hånden og herefter sendt tilbage til konsulenten, så dette har han ikke taget hensyn til i hans vurdering.....

Så nu venter jeg igen på at socialrådgiveren skriver til mig. Jeg har nemlig for 1 måned siden bedt om at vi kunne sætte os sammen for at drøfte hvilken vej hun vurdere at vi skal gå i retningen af. Til dette møde har jeg oplyst at jeg vil tage en med fra min fagforening. Meeeen socialrådgiveren skulle liiggge indhente de sidste nye oplysninger og forelægge dem konsulenten. Det synes jeg jo så vi har overstået nu, og derfor undrer det mig at socialrådgiveren ikke sender et brev med sammen med kopien af konsulentens notat!!! Men det skal nok ikke være så nemt!!

Heidi
hesvje er ikke logget ind   Besvar med citat