Se enkelt indlæg
Gammel 23-08-2017, 21:43   #87
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Hej Tazoom, tak for svar.

Jeg svarer kort herunder:


QUOTE=Tazoom; Jeg synes du skal tage den skrivelse med til det næste møde med din sagsbehandler, og forklare hvilke punkter du er uenig i, og få uddybet det du ikke forstår.

Ok, det syntes jeg så ikke.

SB eller jobkonsulenterne nede på Lærkevej har ikke tid til det.

De har måske i gennemsnit ansvaret for 220 sager om aktivitetsparate borgere, og skal ikke forvente færre sager pr SB så længe Anna Mee Allerslev er beskæftigelsesborgmester.

Og nu får jeg måske en ny ... igen... "personlig koordinerende sagsbehandler" ved navn "Shoaib Raja Akbar"

Jeg håber at denne person taler og forstår 100% rent DANSK...
Samtalen vil blive optaget...

De har måske 5 min at sætte ind i min sag, og måske 15-30 min til en samtale... og så ved de sjældent mere end mig og min bisidder om loven...de følger den bevidst heller ikke... og står ikke personligt til ansvar for loven... og de ved det... Derfor Vi kalder det "Fakta: Systematisk ulovlig sagsbehandling i Jobcentre og Ankestyrelsen... og ingen står personligt til ansvar over for loven..."


Mange af dem har ingen erfaring, blot et 6 uger "kursus" i "sagsbehandling".

Mange af dem nede på Lærkevej taler og forstår heller ikke 100% dansk...

osv osv...

Jeg kan ikke have respekt og tillid til sådanne personer...



QUOTE=Tazoom; Og så kan du i en praktik bevise hvor nedsat din arbejdsevne er.



Jeg skal ikke "bevise" noget... det har jeg skam bevist gennem alle de år jeg har arbejdet og bidraget økonomisk til dette velfærdssamfund...

Og hvad er takken...?

Min statusattest beviser min arbejdsevne...

Mine tidligere jobs som jeg måtte stoppe efter råd fra min læge beviser min arbejdsevne...

Det var derfor jeg blev flyttet ind til Lærkevej fra Nyrupsgade... hvad jeg har redegjort for... og kan dokumentere... igen igen igen...

Praktik er i øvrigt gratis arbejdskraft og medvirkende til social- og løndumping, hvor vores "velfærdssamfund" stille og roligt forsvinder...

"Idioterne" nede fra Lærkevej skriver det samme som dig...



QUOTE=Tazoom; Jeg har ingen problemer med at forstå deres jurasprog og de skal forholde sig til lovgivningen, men hvis det er et problem for dig må du indgå dialog, istedet for at forvente at kommunalt ansat #213 ved hvad der skal til for at du forstår det.

Godt for dig... at du kan forstå deres jurasprog.

Men hvor mange almindelige borgere tror du forstår hvad der skrives...?

Hvor mange borgere tror du kan forstå og navigere rundt i denne jungel af §§ og Love...?

Hvor mange borgere tror du tager kampen op...?

De forholder sig IKKE til lovgivningen...

Personlig Dialog nede på Lærkevej hjælper ikke... jeg har efterhånden ikke tal på hvor mange gange jeg har klaget over at hvad der blev aftalt på et "møde" ikke var det der stod i journalen/Min Plan... gang på gang på gang...

Mht at forstå hvad der skrives inde fra kommunen og i en "Min Plan"... du har ikke læst hele denne tråd, helt ok, man bliver sq træt... så er der altså regler for dette... det forholder de sig bare ikke til...

Igen:
Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område §4:
§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen
tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.


BIF Sprogguide del 1, BIF Sprogguide del 2, Bilag 8 Koncept skrivevejledning til BIF borgerbreve.

hvor der bl.a står:

"Vi skal skrive forståeligt, respektfuldt og handleanvisende til borgerne. BIFs sprogguide"

"1. Skriv forståeligt. Et godt og læsevenligt sprog tilpasset modtagerens individuelle behov."

"Sprog: En jobplan er et juridisk bindende dokument for den ledige, a-kassen og Jobcentret.
Det er derfor vigtigt, at jobplanen skrives i et for de tre parter forståeligt sprog."

osv osv...




QUOTE=Tazoom; Du kan eventuelt undersøge muligheden for at få bevilliget mentor som kan støtte dig, så du ikke skal bruge så meget energi på det.

Hvad tror du egentlig en mentor er til for ?

Jeg har ikke et afgørende behov for en mentor for at opnå eller gennemføre et beskæftigelsesrettet forløb eller et job...

Jeg har ingen psykiske diagnoser... endnu...

Men korrekt, mange borgere kunne have brug for en mentor, især alle dem der ikke er født og opvokset i Dk og ikke kan tale, læse og forstå 100% dansk... dem er der også en del af nede på Lærkevej, kender selv en del af dem personligt... Jeg er født, opvokset og boet hele mit liv 2400 Kbh Nv, så jeg kender kvarteret...

Men hvis jeg selv kunne vælge en person som mentor, så ja, så skulle det være Ulf Baldrian Kudsk Harbo, Bitten Vivi Jensen , Puk Sabber eller Mogens Rerup

Det lader sig nok aldrig gøre. Puk Sabber skrev for nyelig at en syg Borger ville have hende som "mentor/støtteperson", Puk ville godt, det ville Jobcentret ikke gå med til... Dyybt godnat...



QUOTE=Tazoom; Jeg ved ikke om jeg skal forstå ovenstående dokument sådan at du mener der er fejl i alt det kommunen skriver.

Jeg mener det ikke, jeg ved det 100% jeg kan dokumenterre det, at dette er fejl, usandheder, bevidst manglende information, bevidst at man ikke får svar på sine spørgsmål, osv osv... som jeg har gjort opmærksom på og klaget over jeg ved ikke hvor mange gange nu...


QUOTE=Tazoom; Når du klager ville jeg udvælge de mest graverende fejl og lægge vægt på dem og hvorfor du mener du skal op til teamet.

Ikke enig, så længe lovgivningen systematisk ulovligt ikke følges... Eksempel bl.a. HER og HER

QUOTE=Tazoom; Og så derudover finde fred med at du nok skal regne med praktik først.

Den holdning har du lov til at have... jeg er ikke enig...

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat