Emner: diktafon
Se enkelt indlæg
Gammel 20-04-2007, 19:14   #26
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: diktafon

Når jeg går rundt i diverse butikskæder, render der altid vagter rundt og kigger mistroisk på alt og alle. Jeg er ligeglad, for jeg stjæler ikke. Men vagterne er der jo kun fordi der bliver stjålet så meget i butikkerne.

Lige i øjeblikket er der en kæmpe kampagne igang fra skattevæsenet om sort arbejde.
Lige som der også er kampagner igang vedr. socialt bedrageri.

Der bliver begået fantastisk meget socialt bedrageri, hvor kommunerne mister millioner af kroner hvert år.
For mig - og det er uanset om jeg var ansat i det offentlige eller ej - synes jeg ikke det er i orden at begå socialt bedrageri, og jeg ser det ikke som mistillid fra sagsbehandlernes side.

Men det er jo en helt anden diskussion end den oprindelige

Ja, der bliver udstukket ordre fra højere sted om diverse ting og sager som ikke er i orden. At en sagsbehandler kan leve med det, er jeg uforstående overfor - jeg opfordrer ofte kollegaer til at tænke selv og ikke begå ulovligheder, for kommer det frem i lyset, er det en selv det går ud over, og man kan faktisk blive straffet for det.

Jeg er så heller ikke nyuddannet, og ikke så nervøs længere, men lige siden jeg blev ansat og var nyuddannet, har jeg aldrig rettet mig efter en ordre hvor jeg skulle begå en ulovlighed - til gengæld har jeg også et par bemærkninger om dette i min personalesag, men for mig at se, er det et par bemærkninger jeg er stolt af. Og skægt nok, er jeg ikke blevet fyret, men mener da jeg er respekteret af mine ledere for at være et selvstændigt tænkende menneske.

Som jobsituationen er i øjeblikket for socialrådgivere, er der absolut ikke grund til at være bange for at miste sit job, for der er så stor mangel, at man hurtigt kan få et nyt.

Jeg er ofte bisidder for mennesker der har brug for hjælp, og på trods af, at jeg også har oplevet nogle uheldige udtalelser og forglemmelser fra sagsbehandleres side, har jeg ikke optaget en samtale og vil heller aldrig gøre det, da jeg er af den overbevisning at man kan komme langt med en god kommunikation - jeg har selvfølgelig også den fordel, at jeg kender loven som min egen baglomme (stort set), så jeg ved hvad jeg taler om, når jeg er bisidder. Jeg oplyser som regel aldrig at jeg selv sidder indenfor systemet, da jeg i nogle tilfælde tror at det kan være kimen til en usamarbejdsvillig sagsbehandler, fordi de så føler sig usikre.

Jeg er i gang med en overbygning på min uddannelse hvor jeg pt. læser juridisk metode - spørgsmålet om båndoptagelse blev stillet, og juristen sagde at det ikke var lovligt - kan selvfølgelig ikke lige huske hvad han henviste til, men vil prøve at høre ham, når jeg har muligheden for det.

Den med §11 - fik jeg vist ikke skrevet som jeg tænkte, men godt at du (*************) ved hvad jeg mener

Men håber da, uanset båndoptagere eller ej, at alle bliver behandlet ordentligt - og hvis ikke, er der altid mulighed for at få hjælp igennem her

Hilsen Soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat