Se enkelt indlæg
Gammel 08-11-2013, 08:45   #147
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
En fornuftig stemme: Signe Færch

Endnu en skarp artikel fra Mette Lauth, som stiller skaprt på et væsentlig problem, som meget få havde forestillet sig i DK for bare 10 år siden.

Signe Færch fra EL, BR. i Kbh. udtaler sig yderst fornuftigt i artiklen:

Citat:
...synes, at brevene er grænseoverskridende.

"Grundlæggende synes jeg ikke, at kommunen skal blande sig i folks private forhold på den måde. Hvor går grænsen overhovedet? Enten bliver det et kæmpe dyneløfteri, eller også er resultatet meget usikkert,"..
Og senere i artiklen kommer det frem, hvilke resourcer man fra Kbh. kommune er villig til at bruge for at "fange" , hvor mange kærester med forsøgelsespligt?

Citat:
I en status for implementeringen af de nye regler, skriver forvaltningen, at de forventer, at Københavns Kommune i januar skal sende op mod 10.000 partshøringsbreve ud om sagen. Og håndtere lige så mange svar, og efterfølgende klager.

Der åbner en særlig telefonlinje og og en rådgivningsservice, hvor man kan møde op i grupper og få hjælp med mulighed for tolk.

Signe Færch mener, kommunen blot skulle have holdt sig til en minimumsløsning.

”Den lovgivning er umulig at administrere. Man burde have sagt, at de borgerne, der tror, de er omfattet af gensidig forsørgerpligt kan henvende sig,” siger hun.

Oveni kan borgerne se frem til ”betydelig risiko for forsinkelse udbetalingen af ydelser til et betydeligt antal borgere ved udgangen af januar måned 2014”.
Min fremhævning, og link som ovenfor: http://www.avisen.dk/sex-med-samboen...re_242386.aspx

Måske er tallene ikke helt korrekte, efter mit lille hoved drejer det sig om 4.700o. 25 år på KHJ, idet 1.000 allerde har fået en afgørelse pga. de har et barn fælles (går jeg ud fra er undersøgt på forhånd).

Og senere oplyses der at dersendes 10.000 partsøringsbreve ud efterflg. i jan. 2014.

Men hvis man regner med 2 x 5.700, så så er man der næsten. Men jeg troede egentlig at en partshøring gik forud for en afgørelse, det kan jo virke til at allerede de 1.000 har fået en afgørelse, nemlig, at Kbh. kommune på baggrund af fælles adr. og fælles barn har tilsendt disse oplsyning om fremtidig forsøgerelsespligt.

Husk nu kommunevalget, og få set din kandidat efter i sømmene omkr. netop spørgsmål som vedr. dit liv, el. dine synpunkter.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 08-11-2013 kl. 08:46. Årsag: link
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat