Se enkelt indlæg
Gammel 07-03-2012, 20:17   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
uha lyder ikke godt.

Det er ellers ens gode ret til at sige nej til en behandling. Det står da helt sikkert i sundhedsloven, altså har det slet ikke noget at gøre med kommunens regler, da det er en hel anden ting....

Når der er store risikoer, så bør det altså være sin ret til at sige nej til en behandling. Og så må kommunen jo tage det derfra... Der har været en herinde som sagde nej til en behandling, der var risiko ved den operation, og det også lægen respekterede det. (tror det var mala brugeren hedder). Hun fik forlænget sygedagpenge.

Hvis en læge vil lade en person have elektrochok, synes jeg da, at man skal tænke på det der kan ske bagefter. Har set et program, hvor en fik elektrobehandlinger, hun fik det bedre, men hun blev ikke den hel samme mere som før, og hukommelsen drillede lidt...

Når man får tilbudt en behandling skal lægen altid have personens samtykke til at lade denne få en behandling, og som jeg har det, hvis man siger nej til den behandling, så findes der ikke den behandlingsmulighed for mig... Så må lægen finde en anden mulighed, hvis der var - og det bør kommunen forholde sig til - og ikke tvinge folk ud i noget, som kan medføre varige mén.... Vil de så give erstatning? Det kunne måske give dem noget at tænke over....
Det er jo lige det....man må godt sige nej....det er jo frivilligt...

Men når så en kommune truer en på ens levegrundlag....ja så bliver det jo inddirekte tvang...

Jeg tror næppe der er mange derude der ville sige nej hvis du ved at du så ikke har noget at leve af mere...

Men men er det ikke også det Mette Frederiksen siger...

Vi skal give dem noget at leve for....ikke af...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat