Se enkelt indlæg
Gammel 23-07-2009, 00:39   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hjemsendt til Odsherred kommune..

Du har klaget over xx komunes afgørelse af.. juli 08 om standsning af sygedagpenge pr. xx. juli samt kommunenes afgørelse af x. september 08 om afslag på ansøgning af fleksjob.

Nævnet har truffet følgende
AFGØRELSE

Nævnet finder, at kommunenes afgørelse af henholdvis.. juli og . septemer er ugyldige.

Begrundelsen er, at afgørelserne lider af væsentlige sagsbehandlingsmangler, idet nævnet finder, at sagerne rent lægeligt er for utilstrækkeligt belyst til, at der på det foreliggende grundlag kan træffes en afgørelse om eventuel forlængelse af udbetaling af sygedagpenge fra standsningstidspunktet samt ansøgning om fleksjob.

Nævnet har ved afgørelsen lagt vægt på, kommunen i afgørelserne ikke ses at have indhentet relevante lægelige oplysninger til belysning af din helbredstilstand på standsningstidspunktet samt ansøgning om fleksjob.

Der foreligger således ingen lægelige udtalelser eller erklæringer, der nærmere belyser den aktuelle helbredstilstand medio 2008, hvor de ovennævnte afgørelser træffes af kommunen.

Det fremgår ikke i øvrigt af sagens akter, at der er indhentet nærmere oplysninger om den nærmere afklaring og vurdering af din arbejdsevne til brug for vurdering af mulighederne for fortsat forlængelse af udbetalingen af sygedagpenge samt ansøgning om fleksjob.

Nævnet finder på denne baggrund, at en indhentelse af relevante lægelige oplysninger kunne have tilvejebragt en nærmere afklaring og vurdering af din funktionsevne arbejdsområde, og at der ikke i sagen er omstændigheder, som kan afkræfte formodningen for at afgørelserne har været påvirket af manglen og dermed er ugyldig.

Den manglende indhentelse af lægelige oplysninger kan således ikke anses for åbenbart uden betydning for sagernes behandling.

Nævnet tilbagesender derfor sagerne til kommunen, idet kommunen pålægges at behandle sagerne på ny og træffe en ny afgørelse om din ret til eventuel yderliger forlængelse af dagpengene fra standsningstidspunketet samt fleksjob efter på behøring vis at have opdateret ressourceprofilen efter reglerne om arbejdsevnevurdering og ressourceprofil efter indhentelse af relevante lægelige oplysninger.

Nævnet har således ved denne afgørelse ikke taget stilling til hvorvidt du er berrettiget til yderligere forlængelse af sygedagpenge udover standsningstidspunktet eller til bevilling af fleksjob.

Når kommunens nye afgørelse foreligger, har du mulighed for at påklage denne til Beskæftigelsesankenævnet inden for en frist på fire uger fra modtagelsen af afgørelsen. En eventuel klage skal indgives til kommunen.

Afgørelsen er endelig. Ankestyrelsen har dog mulighed for at optage en sag til behandling, når styrelsen skønner at sagen er af pricipiel eller generel betydning. Der henvises til klagevejledningen på sidste side.

Sagen er behandlet som en formandsafgørelse i henhold til § 24 i Socialministeriets bekendtsgørelse nr. 768 af 27. juni om retsikkerhed og administration på det sociale område.

Nævnet skal beklage den lange sagsbehandlingstid.
med venlig hilsen.


afgørelsesgrundlag.

sagen har været forelagt for nævnets ortopædkirurgiske lægekonsulent.

retsgrundlag:

lov om sygedagpenge nr. 563 af 9. juni 2006. § 27. stk 1,2,3,4,5,6. lov nr. 419. af 10. juni 2003. fr.lovbek.nr 439 af 29. maj 2008 §70 stk 2,3.


afgørelsen er sendt til xx kommune.. pr. 12. juni 09.

***


Jeg har selv modtaget den i sidste uge. tirsdag. efter at have rykket. så den er sendt på ny fra beskæftigelsesankenævn d. 8. juli 09..

hvad har I af foreslag til hvad jeg så gør i næste træk??

jeg har planlagt at forsøge at indvolvere min fagforening..

Hyanna og jeg har planlagt at forsøge at gøre byråd/politikkere opmærksomme på hvordan syge bliver behandlet og syltet i kommunen, og vi håber at få andre fra vores kommune med.

Hyanna slås lige med anke over hendes sag, som bliver kørt på samme vis, af samme sagsbehandler. sender hende mange tanker.

og jeg har forsøgt at få aktindsigt i personalemapperne, på kommunen..

samt jeg har skrevet en lille mail i min blog til venstre i kommunen.. aner ikke om den er dumt skrevet, eller om den kan bruges.. så overvejer at sende den til alle partier.. men måske er det bedre at afvente fælles plan..

Håber I hænger med så langt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat