Se enkelt indlæg
Gammel 07-11-2015, 22:03   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
jeg kunne godt tænke mig oplysninger om I hvilken lovgivning står der omtalt at nedsættelsen i arbejdsevnen skal være 50 % og hvilken § er der tale om ??
Nu var spørgsmålet jo heller ikke stillet til mig.

Men vil alligevel nævne at da jeg var i kontakt med DUKH fik jeg at vide at den principafgørelse der bekræftede at nedsættelsen skulle være mindst 50% hedder 6-14, desværre fik jeg ikke et link men en pdf fil med teksten, men da den blev omstødt er det stadigt N-11-06 der er gældende.

Citat fra 6-14
Citat:
Note 1
Ved en fejl stod følgende sætning under afsnittet "Begrundelsen for afgørelsen" ved offentliggørelsen af
principafgørelsen:
"Det følger af Ankestyrelsens praksis, at arbejdsevnen skal være nedsat med mindst halvdelen, for at man
kan være berettiget til fleksjob."
Tilsvarende stod ved en fejl følgende sætning under afsnittet ”Bemærkninger til klagen” ved offentliggørelsen
af principafgørelsen:
”Som kommunen også henviser til i brev til dig af 8. juli 2013, kan vi oplyse, at betingelsen om, at arbejdsevnen
skal være nedsat med mindst halvdelen, fremgår af praksis. ”
Sætningerne er fjernet fra principafgørelsen, da afgørelsen ikke er udtryk for en skærpelse af praksis for
tilkendelse af fleksjob. Ankestyrelsens praksis for tilkendelse af fleksjob fremgår af tidligere principafgørelser,
blandt andet N-11-06, og denne praksis gælder stadig.
Citat fra N-11-06
Citat:
Arbejdsevnen kunne ikke alene vurderes på grundlag af antallet af arbejdstimer, som ansøgeren kunne klare, men skulle også vurderes i
forhold til beskæftigelsesniveauet. Der henvistes herved til, at den nedsatte arbejdsevne kunne vise sig både ved, at den pågældende ikke
kunne arbejde fuldt effektivt på fuld tid og ved, at den pågældende kunne arbejde fuldt effektivt, men da kun på nedsat tid.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat