Se enkelt indlæg
Gammel 07-07-2007, 13:31   #70
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Lægekonsulenternes kompetencer

Dette indlæg er kopieret fra www.vagthunden-for-loven.dk/

Bemærk at dette indlæg ikke sætter navn på Jens Bang, men jeg er ikke i tvivl om at det er ham,
Det jeg så syntes er mest skræmmende er at dette indlæg og de andre om sammen psykotiske herre alle er fra 04 og 05 vi skriver nu 2007 og så sent som i går havde jeg en samtale med en bruger her på siden som var helt oppe og vende i det højre luftlag i det brugeren havde fået en lægekonsulent som hed Jens Bang.

Denne bruger havde oplevet at få alle fysiske sygdomme reduceret til 0 og derefter at få sin sag kaldt for en underlig sag samt at læge konsulenten ikke kunne forstå hvad det var der gjorde at brugeren havde skånehensyn i jobprofil i fleksjob ....

En sagsbehandler som indtil nu syntes at en pension var en god ide, kan pludselig se så rigelig muligheder og kompetance i brugeren så kom en gang til og fortæl mig at lægekonsulentens udtaler ikke har nogen betydning

Selvfølgelig har den det !!!
Hvad hulen skulle de ellers med ham ?? han har på intet tidspunkt i de ting jeg har set oversat betydningen af de sygdomme og de medicinske termer men udelukket sørget for at få luft for sin egne galle og fordumsfulde meninger om de borger der er blevet syge , hvad laver kbh kommune med en mand som ham ? han overholder klart ikke ministeriets retningslinjer for hvordan en lægekonsulent skal forholde sig , så hvorfor er han ansat der ? hvad laver han der ?

Kan man ikke få den tanke at han ene og alene er der for at få sparet på nogle førtidspensioner på de syge borgeres bekostning , på den måde opfylder han jo så også i rigt mål den associale regerings målsætning om at nedbringe antallet af førtidspensioner...

Hvor er socialministeren henne i denne sag ???
Hvor er hun overhovdet henne i alle de sager hvor lægekonsulenter ikke kan finde ud af at gebærde sig men den ene gang efter den anden bryder loven for hvad det er de skal i deres stillinger...

Hvorfor fanden finder andre læger sig i at blive undermineret af sådan en idiot ?

Han sidder og tjener en FED hyre på at latterligøre syge mennesker med sin egene stupide fordomsfulde meninger ... !!!

Som ikke har noget at gøre i et sundhedssystem i et land der roser sig af velfærd !!!

Hvad gør ham til den ene alti videne gud der ved alt og som ikke står tilbage for at underkende alle andre lægers vurderinger...

Mon man ikke nemt kunne sende ham på en evt behandling for en mulig megalomani (sindslidelse præget af vrangforestillinger med storhedsindhold, dvs. urealistiske forestillinger om egen værdi, evner og muligheder. Storhedsvanvid er et karakteristisk symptom ved en række forskellige sindssygdomme)


Nyt den.24-06-05
Lægeundersøgelse skaber splid
Af ASGER WESTH

Socialdemokratiet og SF mener efter en advokatundersøgelse, at en lægekonsulent bør fyres.

Langvarig kritik af en lægekonsulent i København bør koste vedkommende jobbet og føre til, at en række sager om førtidspension bliver revurderet.

Det mener Socialdemokratiet og SF, efter familie- og arbejdsudvalget i Københavns Kommune i onsdags drøftede resultatet af en advokatundersøgelse af brugen af lægekonsulenter på en række lokalcentre.


Undersøgelse, som har kostet mere end 700.000 kr., stiller navnlig en enkelt lægekonsulent og hans kommentarer om borgerne til de sagsbehandlere, som skal træffe afgørelser om pension, i et kritisk søgelys. Kommentarerne betegnes i rapporten i flere tilfælde som nedladende, forudindtagede, værdiladede og sarkastiske.

»Jeg mener, at vi må have en anden lægekonsulent. Det er vigtigt, at borgerne kan vide sig sikre på, at deres retssikkerhed ikke bliver krænket,« siger Frank Hedegaard (SF).

Savner retningslinjer

Den pågældende lægekonsulent blev i fjor fyret af Glostrup Kommune og har desuden været genstand for en undersøgelse i Albertslund. Begge steder er kommunerne dog nået frem til, at der bortset fra hans bemærkninger ikke er noget at komme efter i forhold til den behandling, som borgerne har fået.

Det samme er i hovedtræk konklusionen i rapporten fra København, hvor advokaterne dog påpeger, at der i visse sager er sket en sagsbehandling, som ikke er i tråd med Socialministeriets retningslinjer for lægekonsulenternes arbejde.

Samtidig støtter advokaterne Københavns Kommunes kritik af, at der er behov for mere præcise retningslinjer fra ministeriet.

Alvorlige fejl

Advokaterne vurderer, at de udtalelser, som kommunens lægekonsulenter er kommet med ud over de helbredsmæssige, i nogle tilfælde kan have haft indflydelse på afgørelsen i en sag.

»Jeg har svært ved at tro, at en lægekonsulents udtalelser ikke har indflydelse på sagernes afgørelse. Derfor må vi nøje diskutere, om der er grund til at tage nogle af sagerne op igen,« siger Thor Buch Grønlykke (S).

»Rapporten dokumenterer, at der har været alvorlige tilfælde af fejl fra lægekonsulentens side. Det er dokumenteret, at lægekonsulenten har overskredet sine beføjelser, og den pågældendes faglige standard har været på et uacceptabelt niveau,« fastslår han.

Den pågældende lægekonsulent har tidligere fået en tjenstlig påtale fra Københavns Kommune, og Rikke Fog-Møller (EL) er klar til at fyre ham, hvis der kommer flere klager.

Spild af penge

Jesper Schou Hansen (V) mener dog ikke, at rapporten bringer nyt frem.

»For mig at se har vi spildt 700.000 kr. for at få noget at vide, som vi vidste i forvejen. Der er nogle borgere, som har følt sig usandsynligt dårligt behandlet, men det er en blindgyde at gå efter lægekonsulenten. Det er ligegyldigt for afgørelsen af deres sager, hvad han har sagt,« siger Jesper Schou Hansen (V), som understreger, at han har fuld tillid til, at sagsbehandlerne er i stand til at træffe selvstændige afgørelser i en sag.

Mogens Lønborg (K) mener, at borgernes retssikkerhed grundlæggende er sikret ved, at de har mulighed for at klage over afslag på førtidspension.

»Lægekonsulenten er kommet med nogle udtalelser, som der skal rettes op på. Men ellers er der intet, som signalerer, at vores medarbejdere ikke agerer, som de skal. Jeg tager på det kraftigste afstand fra, at man fra politisk side har lavet en heksejagt på en enkelt medarbejder i kommunen,« siger Mogens Lønborg.
  Besvar med citat