Se enkelt indlæg
Gammel 28-05-2008, 09:31   #7
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Hej Hejdien

Jeg har netop talt med Velfærdsministeriet, og det er - som du også skriver - en ny ordning, der kun gælder for FP efter den gamle ordning.

Ordningen er i.fl.g. ministeriet lavet for at åbne op for den usikkerhed mange FP har oplevet i.f.t. at miste sin pension.

Hva' så med mig i ny ordning?

Det er så mere diffust, der findes ikke nogen egentlige regler omkring det faktuelle timetal, der må arbejdes for FP efter ny ordning.

Det beror efter Velfærdsministeriets oplysning om et skøn, der både afhænger af hvad en evt. arbejdsgiver pension har opsat som regler og hvad kommunen skønner.
I mit tilfælde tillader mit pensionsselskab, at jeg må arbejde den resterende 1/3 af min erhvervsevne - altså 12 timer/ugen.

Hvis jeg finder et egnet job, skal jeg altså først kontakte kommunen og pensionsselskaberne - for derefter at få evt. grønt lys for at få nogle få ugentlige arbejdstimer om ugen.

Jeg er iøvrigt enig med dig i, at fleksjob kan blive mindre attraktivt for arbejdsgiverne med denne nye ordning, da det administrative kaos undgås ved at ansætte en førtidspensionist på lige vilkår med "raske".


Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat