Se enkelt indlæg
Gammel 01-10-2015, 13:50   #4
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej


Og tusind tak for jeres svar.... er rart, at få luftet alle tankerne.


Min mand har rigtig mange eftervirkninger fra den alvorlige stress. Det er som om det ikke kan slippe ham igen, alt det med trætheden, manglende energi, nedsat lyst, virkelig dårlig hukommelse og manglende koncentration. De kloge siger bare, at det kan tage laaang tid at komme sig over.. men jeg tvivler efterhånden på, at det nogensinde bliver rigtig godt igen.

Jeg har tit tænkt på, at han måtte sygemelde sig og håbe på en fyreseddel.. men hvad så? Jeg tænker, hvis han virkelig ikke kan klare det job han har... hvad skal han så? Han er offentlig ansat og er kun på arbejdspladsen 37 timer om ugen... hvilket som helst andet job, vil jo give flere timer væk, fordi han så ikke vil have betalte pauser længere. Og han er jo i forvejen helt bustet fra middagstid og frem?

Jeg har overvejet at kontakte kommunen for ham... men hvad er det jeg vil have de skal kunne gøre? Hmmm.... det er bare så hårdt og se på sin mand, Den mand der førhen har drevet selvstændig landbrug og om nogen er vandt til virkelig at arbejde hårdt og meget. Han er gået helt ned med flaget og nu tilsyneladende ikke engang magter en alm. 37 timers arbejdsuge.

Hvad er der af muligheder for ham og for os som familie? Vi vil også have lidt af ham herhjemme...

Han har før haft fat i tillidsrepræsentanten, da de gik til ham i forbindelse med det barsel. Og hun sagde, at de havde store problemer med lederne og at hans problemer ikke en gang var særlig slemme i forhold til andres. Har forsøgt at få ham til at kontakte hende igen eller fagforeningen, men han orker bare ikke det ballade det medføre. Og som han siger... hvis jeg fortæller nogen, at de ledere er skyld i jeg har det sådan, ja, så skal jeg i hvert fald aldrig stå face to face med dem igen og dermed har en givet sig selv en fyreseddel og langvarig sygemelding.

Kan man hente noget hjælp ved kommunen?

Mvh Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat