Se enkelt indlæg
Gammel 17-03-2014, 15:21   #209
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Rystende P1 udsendelse, som bør høres!

Kære Rasmus Kjeldahl, direktør, Børns Vilkår.

I skrivende stund ligger jeg og hører P1 Debat, imellem tidligere formand for danske socialrådgivere, Bettina Post og dig, som direktør for Børns Vilkår. Det gjorde du fremragende.

Jeg er rystet, men ikke overrasket over de udtalelser, som Bettina Post kommer frem med. De holdninger hun giver udtryk for, har hun haft i mange år. Dansk Socialrådgiverforening har samme mening

Bettina Post nævner på et tidspunkt, at hvis der fremover skal være en straf/konsekvens af en socialrådgivers arbejde, vil der i fremtiden mangle socialrådgivere. Her tænkes på een af pigerne fra Tønder, der uopfordret har modtaget en erstatning på 300.000 kr af kommunens forsikringsselskab, for at undgå en civilretslig retssag.

KL, Kommunernes Landsforening bakker op, trods KL er en privat interesseorganisation, som tillader deres ansatte jurister gå ud i offentligheden og berette for offentligheden, at det ikke kan forventes i andre kommuner, når disse ikke følger lovgivningen. Hvor er alle de ansvarlige politikere henne?

Mon vi også fremover, vil mangle statsautoriserede flymekanikere, VVS-kloakmestre eller AUT. EL-installatører? Bettina Post påstår, at hvis socialrådgiverne fremover kan risikerer strafansvar for sine handlinger, vil ingen arbejde med tunge sager, som børnesager.

Jeg har i en årrække arbejdet for, at socialrådgivere skal være statsautoriserede og med ansvar over for lovgivningen. Socialrådgiverne skal skilles juridisk fra de topembedsmænd, forvaltningschefer, kommunaldirektører, i kommunerne, der laver budgettet i kommunerne, til politikerne.

Nøjagtig, som jeg igennem et langt liv har arbejdet, som autoriseret flymekanikere, med ansvar over for lovgivningen og ikke de økonomisk ansvarlige.

Tænk, at samfundet kræver, at de håndværkere der nedlægger vores kloakrør, til udledning af de menneskelige efterladenskaber, skal udføres af autoriserede håndværkere VVS-kloakmestre. Et krav fra samfundets side af.

Socialrådgivere, der arbejder med udsatte børn, §50 undersøgelser, tvangsfjernelser etc, de fortsætter med at kunne overtræde lovgivningen i en uendelighed, Tønder, Rebild, Esbjerg ets etc.

Nu piver man, fordi een ung misbrugt pige har man været nødsaget til at gå i forlig med, fordi man frygter en retssag. Hvor ynkeligt. Kommunens forsikringsselskab går hurtigt ind i et forlig, helt uopfordret! Man var naturligvis nervøs for en retsafgørelse og ønskede at stoppe denne sag, i stilhed.

Rasmus, jeg har oprettet denne debatside, som du bør læse igennem "Statsautoriserede socialrådgivere" http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235

Rystende Debat udsendelse, som muligvis giver et, af mange svar på, hvorfor det så tit går galt for udsatte børn, når kommunerne har modtaget anmeldelser, i flere sager og adskillige advarsler.

I udsendelsen påstår Bettina Post, at socialrådgiverne bliver presset. Denne påstand må frem i offentligheden. Hvem presser hvem? Foregår det skriftligt?

Ingen, mig bekendt, har myndighed til at presse professionelle socialrådgivere til at overtræde Folketingets love.

Derfor ser vi muligvis årsagen til at Dansk Socialrådgiverforening har set sig nødsaget til, at udgive denne lille bog, til deres medlemmer, som bør læses.

"NEJ, til ulovlig praksis" http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...is_til_web.pdf

Men modtagere af denne mail, lyt nøje til hvert et ord. Så forstår vi måske bedre Tønder, Esbjerg, Rebild, etc børnesagerne, hvorfor det går galt og hvorfor gulvet foran håndvasken er tyndslidt. Ansvaret bliver aldrig placeret!

http://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/p1-debat-540#!/

http://www.dr.dk/p1/p1-debat/p1-debat-540

P1 Debat:Skal kommunalt svigt udløse erstatninger?

Sendt: DR P1, I dag, Start kl. 12:20 - Slutter 12:46

"For 2 uger siden indvilligede Tønder kommune i at betale 300.000 kr. til den ældste af pigerne fra Tønder-sagen som kompensation for, at kommunen gennem otte år ikke greb ind og stoppede et omfattende seksuelt misbrug af hende. Men hvad bliver konsekvenserne, hvis borgere indenfor det sociale område fremover kan kræve erstatning af en kommune, hvis en social indsats ikke har været god nok? Debattører: Socialrådgiver Bettina Post og direktør for Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl. Vært: Christian Schou."

En lille trøst i denne ulidelige tid, med de mange børnesager, er jeg bekendt med, at dygtige og fremsynede politikere, tæt følger denne problemstilling

Med venlig hilsen

Peter , statsautoriseret flymekaniker, SE210, DC9, MD80, MD90, DC10, F150, F172 og med hang til at påtage sig et ansvar.


CC.: offentliggørelse samt udvalgte interessenter samt redaktionen af Debat att Christian Schou
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat