Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2010, 17:35   #19
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Okay først ift. kontanthjælp!
Burde helt sikkert være en noget kortere ydelse end den er (altså endelig ikke misforstå mig, der skal ikke være en stopdato, men 10 år uden 15 timer, det holder atså ikke), og som jeg har skrevet flere gange, så synes jeg at man bliver straffet for hårdt ift. at være gift og formuegrænsen er for lille...

Men vil nu, stadig, holde fast i, at et hus ikke bør være afgørende for et godt liv, og at man bør købe hus ift. en indkomst og en overgangsydelse - uanset hvad alle andre gør. Jeg står selv for at skulle købe hus, og vores budget er lagt præcis efter det, for nej, det er ikke sjovt at skulle af med sit hjem, men der er jo ingen der kan garanterer, at mig eller min mand ikke bliver syge engang, og det er man så nødt til at tage til overvejelse, og indrette sig efter.

Det var forresten overhovedet ikke rettet mod nogen bestemt, men bare sådan helt generelt.
Alle har en forpligtigelse til at forsørge sig selv, hvis manhar muligheden for det, og synes f.eks. det er ok, at hvis man kan låne en million i sin friværdi, så skal man leve af dem først...

Men igen, for at slutte af med den, ægtefæller skal ikke straffes så hårdt, formuegrænsen skal sættes op, og det ville være klædeligt hvis selve kontanthjælpen også blev sat lidt op...
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat