Se enkelt indlæg
Gammel 09-09-2009, 14:26   #22
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der er noget jeg ikke forstå. en arbejdsprøvning skal vudere hvor mange time du kan arbejde. det har da ikke noget om din tilstand er stationær.
Nej, jeg forstår det heller ikke. Men det var det hun sagde til mig. At fleksjob kommer KUN på tale når min tilstand er stationær og der derfor ikke kan laves arbejdsvurdering hvis den ikke er det. Ellers skal jeg i praktik med genoptræning til 37 timer på arbejdsmarkedet.


Citat:
Men ja hvis du melder dig rask, så siger du sådan set til kommunen du kan arbejde i 37 timer.
Det er jeg godt klar over, for det pressede de mig ud i, da jeg var sygemeldt 8 måneder sidste år. Der fik jeg direkte at vide, at det var da det eneste rigtige sted for mig. Og ja, de sendte bare aben (altså mig) videre. Jeg har INTET ondt at sige om Job-linjen, det er et super godt sted. Men det er noget møg at man skal være raskmeldt SELV når man faktisk stadig er syg, for at få et forløb der. Jeg måtte lyve for min a-kasse sidste år for at blive vurderet fuld ledig for at få en jobplan fra Job-centret, altså for at få aktiveringsydelse. Jeg måtte stå og sige på min a-kasse, at klart jeg var rask og kunne stå 37 timer til rådighed. 14 dage efter fik de en jobplan fra jobcentret om at jeg var blevet bevilliget det forløb OG fritaget for jobsøgning.
Jeg fik direkte at vide af Job-centret, at det var MIN opgave at blive rådighedsvurderet fuldt ledig af min a-kasse. Det skabte også store problemer for mig da jeg blev indkaldt til ledighedsmøde osv. og mine dagpenge fra jeg blev raskmeldt til jeg overgik til aktiveringsydelse endte også med at blive stoppet, fordi de ikke mente jeg overholdt reglerne osv. Det var et helvedes rod.

Jeg er dybt fortørnet og forundret over at Odense kommune har den praksis når jeg kender folk fra Faaborg-Midtfyn og Nordfyns Kommune der har gået der som sygemeldte.

Citat:
Ja vi venter, det gør faktisk en syg. Venter selv svar på FP, det synes jeg ikke er særlig spændende.
men op med humøret og kæmp videre, nemmere sagt end gjort. Men den eneste vej.
Håber du snart får svar på din FP

Jeg må bare bide tænderne sammen og håbe jeg ikke bliver helt skør i hovedet.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat