Se enkelt indlæg
Gammel 09-11-2013, 14:18   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
En velfortjent Hal Koch pris og stort tak til Jesper Tynell og hans store arbejde

Journalister af Jesper Tynell kaliber er der desværre ikke nok af i dagens DK.

Så de største tak for hans utrættelig arbejde med at komme ind til benet og virkelig være en vagthund for demokratiet. En velfortjent pris.

Tynell, der på DRs radio!, laver undersøgende og veldokumenteret journalistik på væsentlige områder for demokratiet, og evner at formidle dette videre i til P1s lyttere trods sagernes kompleksitet.

Citat:
»Den proces, vi har i Folketinget i dag, bliver i stigende grad et teaterstykke med tre behandlinger, en afstemning og høringsfase, der så godt som ingen betydning har, når partierne allerede er bundet af et forlig. Vi uddør demokratisk, hvis vi lader som om, at vi diskuterer politik, men ikke gør det,« siger demokratiprisvinderen:

»Uden samtale er demokratiet kun et skuespil.«

– Men hvorfor er samtalen så vigtig?

»Hvis den ikke eksisterer, træffer vi beslutninger, som måske kan virke demokratisk funderet, fordi formalia er i orden. Men i virkeligheden er de truffet af en snæver kreds af embedsmænd og politikere, der har besluttet sig på forhånd,« siger Jesper Tynell.
Citat:
»Det er ikke fordi, jeg tror, at vi kan ophæve alle interessemodsætninger ved at diskutere,« siger Jesper Tynell: »Men i Hal Kochs tid var der jo en voldsom debat om, hvilken form for demokrati vi skulle have. Og den synes jeg, der er behov for igen
Kunne ikke være sagt bedre og mere klart. Endnu et tak til J. Tynell.

Min fremhvæning.

Link: http://www.information.dk/comment/782430
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat