Se enkelt indlæg
Gammel 22-12-2015, 01:17   #356
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Talking

Focus er rettet på børnesager, men der er vist stadig ansat socialrådgivere i kommunerne i alle andre sager, trods der er skåret kraftigt og i stedet ansat SB, som er en massebetegnelse.
Men hvem er de rådgivere for? Er det rådgivere for systemet eller rådgivere for borgerne? I min verden er der meget langt mellem socialrådgivere, som råder til at opnå hvad folk har krav på ifølg. lovgivningen, men i stedet råder de opad, så kommunerne kan spare mest muligt. Det kan gøres på utallige snedige måder. De kan bl.a skrive i et notat: Borgeren er blevet oplyst om loven. Det er nok og man har ikke en chance, for det står jo sort på hvidt. om så man kun er blevet oplyst om pligter, men ikke om rettigheder- er flintrende ligegyldigt. Engang var det mennesker med en social indignation, som søgte ind på den sociale højskole. Nu har det som alt andet skiftet til et finere navn, og andre typer finder vej til det studium der før bar anstændighed som varemærke.
Tak til alle jer der orker, at kæmpe mod det system, som Peter Bastien betegnene som det værste siden stavnsbundets ophævelse. Man møder tillidsfulde mennesker med kontrol og mistro. Det skal der da nok komme overskudsmennesker ud af, og de vil til stadighed møde systemet med tillid.
I Kbh. aner overborgmesteren ikke en hvad kommunes penge bruges til. Der laves nye busbaner og graves og året efter graver man det hele op igen, fordi der skal nedlægges fjernvarme. Sådan bruges der mill. og atter mill. fordi de har to hænder, men den ene vasker og den anden tørrer. Samme borgmester render rundt og leger, ønsker sig OL til byen. Han er værre end de værste foregående socialdemokratiske pampere som denne bys befolkning har valgt. Ved godt at alt det jeg skriver nu irriterer Peter, fordi jeg burde holde mig til love og cirkulærer, men jeg er desværre helt holdt op med at tro på det skrevne ord, når det handler om lovgivning. Muligvis fordi jeg så mange gange er kommet til kort og i virkeligheden er i mod, at vi der har det allerværst skal tvinges til at holde styr på paragrafer. Det er umenneskeligt. Vi er nogen stykker som har kognitive vanskeligheder og så . bare det at finde en varmeregning frem være uoverstigelig. 200 kr. hver måned i licens og se at din side af livet stort set ikke nævnes.
Et tibetansk flag betyder mere for medierne end din og min virkelighed. Det er håbløst.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat