Se enkelt indlæg
Gammel 08-07-2013, 08:52   #6
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Hej prg,
Korrekt. Sådan har jeg også opfattet det. Men som ledig fleksjobber, har jeg en forpligtigelse til at søge evt. fleksjob, deltage i det kommunen beder mig om osv. for at få min ledighedsydelse, hvis jeg da ikke er sygemeldt fleksjobber.
Men ud over dette, så mener jeg, at forsikringsselskaberne har et loft for, hvor meget du må tjene (hvis du altså sige nej tak til ledighedsydelse og fleksjob). Når man er visiteret til fleksjob, så er det jo også et antal timer per uge man er visiteret til pga. af erhvervsevne og ud fra dette udbetaler forsikringsselskaberne forsikringen, hvis der er 50% eller mere i tabt erhvervsevne.
Så det vil jo være rigtig godt, hvis man er i stand til at finde et deltids job på det antal timer man er visiteret til fleksjob på. Ikke rammer loftet for ikke at få udbetalingen fra forsikringen, og dermed også få forsikringen udbetalt sideløbende. Hermed er man jo helt ude af det kommunale system, men har arbejde x-antal timer med løn og udb. af forsikringen.
Men husk, at i det øjeblik, at evt. helbred igen giver problemmer og kommunen er ude af billedet, så skal man hele møllen igennem igen - forfra.
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat