Se enkelt indlæg
Gammel 11-11-2010, 00:28   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
En af de bedste metoder for at komme ud af sin depression er selvterapi, som går ud på at arbejde med sin underbevidsthed og der findes faktisk også en ”tæt på døden øvelse” ikke kendt i DK, som i sin tid har hjulpet mig med min depression.
Jeg kender udmærket en indpakket ind i en hylstre( osteklokke ) fornemmelse og stank af sin egen uvasket krop og håret som skulle klippes helt kort, fordi man havde ikke en kam i hånden i flere måneder.
Men det som har reddet mig ud af den elendighed var, at jeg har lært med tiden at kikke på horisonten i stedet for min egen næsetip og samtidig forstod jeg at begår mig i livet og se på det som det er og ikke som jeg ønsker at det skal være.

Jeg ved udmærket at det er ikke nemt og at ikke alle er i stand til at finde ud af at den bedste medicin, som er en forståelse og accept af sig selv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så journalister gør dét de er bedst til, at skabe overskrifter der forskrækker. Og i næste uge er det en farlig influenza der skal piskes op, og her kan vi så diskuterer om de med vilje vil smitte os på kommunen......
Faktisk, så står der meget tydeligt i artiklen, at det er Niels Sunde som er en overlege på neurokirurgisk afdeling på Århus Universitetshospital. som advarer mod den glidebane og ikke en journalist, som du påstår.

Overlæge advarer mod glidebane
En lignende teknik har siden 1996 været anvendt på patienter med Parkinsons sygdom af blandt andre Niels Sunde, overlæge på neurokirurgisk afdeling på Århus Universitetshospital. Han mener dog ikke, at man uden videre kan overføre metoden til psykiatrien:
»Der er en række etiske overvejelser, vi må gøre, når vi står med en kirurgisk behandling, der kan ændre komplekse kredsløb i hjernen, der er afgørende for vores psyke. Det er ikke urealistisk at forestille sig, at vi med elektroder kan ændre og forbedre mange funktioner i den raske hjerne, for eksempel hukommelse og indlæringsevne, og så er vi for alvor havnet på en glidebane med uoverskuelige og skræmmende konsekvenser«
.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat