Emner: Hvad nu ?
Se enkelt indlæg
Gammel 03-07-2013, 09:22   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at din største chance for forlængelse af sygedagpengene ligger her :

"sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og kan vende tilbage til arbejdsmarkedet i løbet af en periode på op til to gange 52 uger."

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...edagpenge.aspx

Din læge har jo udtalt at du blot skal genoptræne og så vil smerterne aftage.

Derfor er der en sandsynlighed for at de vil lave en lægeerklæring på at du er rask om yderligere et år.

Hvis du så ikke er det.. new case..

Jeg har selv prøvet flere af de der højt at flyve - dybt at lande fald og fået en del skader over årene.

De skader der tager længst tid og gør mest ondt er bløddelsskaderne som revnede ledkapsler og beskadigede ledbånd, samt sammenvoksninger efter blodansamlinger hvis man har tendens til den slags.

Brud på knogledele gror bare sammen..

Så tænker slet ikke at det er selv bruddet der generer dig idag.. men når man får et slag så hårdt at der kommer brud på en knogle, så har bløddelene omkring også fået et hårdt slag, og der er stor sandsynlighed for at der også var skader der, det ses bare ikke på røntgen.

Det er ikke unormalt at den type skader kan gøre pænt ondt et helt år, for så at klinge af med tiden.
Arvæv dannet i bløddelene efter et brud, bliver stift og skal langsomt strækkes, og der er kun en måde og det er øvelserøvelserøvelser, evt i årevis og det gør ondt at få det strukket ud i en brugbar længde igen. Og det tager tid. Lang tid.

Og risikoen for muskelinfiltrationer er skyhøj pga forkert bevægemønster pga smerterne. Så brug også fysioterapeuten til at finde ud af om du bevæger dig korrekt, eller du laver kompenserende bevægelser.
Det er vildt vigtigt at du ikke får tillært en kompenserende halten eller whatever - det er bedre at gå og bevæge sig korrekt og bide smerten i sig, for det er den eneste måde at undgå sekundære skader.. been there done that, har nu slem slidgigt i det modsatte knæ af den hofteskade jeg fik.

Så jeg vil sige at der afgjort er håb om at det bliver meget bedre end det er idag.. det skal du ikke opgive endnu.

Nogle af mine skader har taget år, men er ok idag. Andre er ikke.

Men tænker at da du ikke er stationær er din eneste forlængelsesmulighed den jeg nævner.. og så må du tage den derfra..

Så længe du ikke er stationær, giver det ikke mening at arbejdsprøve.

Sørg for at købe en god trykaflastende madrads.. der er tilbud inde på dealhunter, sweetdeal og alle de der steder af og til.

Sørg for smertedækning.. ellers kan du ikke træne.

Sørg for evt massage af bløddele af og til, så de ikke filtrer helt til pga smerter..

Start evt dagen med en halv time i badekarret med varmt vand, så dine muskler bliver varmet op før brug..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 03-07-2013 kl. 09:26.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat