Emner: Hvad nu ?
Se enkelt indlæg
Gammel 02-07-2013, 08:06   #4
Tire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Lokation: Norddjurs
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Tire er ny på vejen
Vil lige sige tak for de forskellige link.
Jeg er en kvinde på 42 år. Jeg er gift, har 3 børn, 2 heste og bor på nedlagt landbrug. Er normalvægtig. 170 høj. Har altid været fysisk stærk. Har arbejdet indtil rideulykken som social og sundhedsassistent ved vikarbureauer.
Jeg blev kylet af min egen hest, langt op i luften og landede med et bump på min højre hofte. Jeg blev af veninde kørt på skadestuen med voldsomme smerter. Der blev ikke taget røngten. Fejlede ikke noget. Bliver af egen læge sendt til fys. og laver øvelser som er strengt forbudt med brud på rygsøjlen. Men vidste ikke der var brud før 5 uger efter rideulykken. Før kommer jeg ikke i røngten. Har gået til genoptræning, men der har ingen effekt været.
Det er de samme øvelser som jeg nu endnu engang skal starte genoptræning med. Så kan ikke helt se fidusen. De havde før ingen effekt, måske dog en forværing af smerterne.
Fik besked af speciallæge på rygcenteret at mine smerter vil aftage stille og roligt, jeg skal bare være tålmodig. Det er nu 11 mdr siden. Skal dog lige en tur omkring mr scanner først min lænderyg og si led. For en sikkerhedsskyld. Hun mener ikke der er noget galt.
Mit brud er et kompressionsbrud på 2 lændehvirvel. Der er ikke gjort noget ved det. Heller ikke korset. Det er jo først opdaget fem uger efter.
Jeg vil sige foreløbig tak for de svar jeg har fået. Vil læse de link,som jeg tror vil gøre mig klogere i min sag.
Ønsker jeg en dejlig dag. Mange hilsner Tire
Tire er ikke logget ind   Besvar med citat