Se enkelt indlæg
Gammel 05-07-2013, 01:35   #16
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
"kommunen bedømmer dig ud fra hvor mange timer du er i virksomheden, så det du præsterer i arb.prøvningen, det vil kommunen kræve af dig fremover."
Det er hvad jeg må have i baghovedet. Min tidligere arbejdsprøvning forløb anderledes end den, som du har oplevet og beskriver. Det endte med at personalet på stedet gentagende gange under forløbet påpegede jeg nok burde afslutte dagen før tid, da jeg ikke så ud til at have det så godt. Så jeg var på daværende tidspunkt heldig at være på en arbejdsplads, hvor der ikke blev kigget skævt til mig, selvom jeg ikke kunne yde så meget.

I dag opsøgte jeg yderligere vejledning gennem DUKH, og det viser sig faktisk at kommunerne er i deres gode ret til at nægte at arbejdsprøve borgere, hvis ikke kommunen mener, at arbejdsprøvningen vil kunne føre til noget fx pga. for få timer. så kan de vælge at se tiden an til borgerens situation vil ændre sig, eller i mit tilfælde vælge at parkere mig på KH-ydelsen pga. min tilstand er stationær og vil ikke ændres over tid.

Ergo - jeg må forsøge at argumentere for, hvorfor det er mest hensigtsmæssig med opstart på fx 6 timer og hvis det ikke lykkes, så bide det i mig og starte ud på 8 og gå hjem, når jeg når min grænse for dagen. - det vil irriterer mig grusomt, hvis min timeplan for optrapning af timer ender op med at blive et rent pro forma stunt, som ikke er mere værd end det papir, den bliver skrevet på.

Jeg har udbedt mig svar fra sagsbehandleren om hvad mangler at blive belyst i min sag, og hvad målet er med arbejdsprøvningen, samt har jeg bedt om akt indsigt i min sag… igen igen. Så må jeg jo bare vente og så hvad der sker – med mit held er SB sikkert gået på ferie.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat