Se enkelt indlæg
Gammel 04-07-2013, 02:16   #13
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Super dejligt at få så mange råd – tak alle . MEN tråden stoppes ikke endnu jeg har stadig en del ting som jeg gerne lige vil have vendt her på sitet. Dog vil der nok gå et par dage el. lign. inden jeg er aktiv igen – det tager lidt tid at læse det hele og argumentere for mine udsagn mv.

MEN MEN …. Som Randerspigen skrev ”var jeg heldig, at kommunen ville arbejdsprøve mig”. Tjah nu ligger landet således, at hvis ikke jeg går med til at starte ud på de 8 timer om ugen, så truer jobkonsulenten med ikke at ville sende mig i en arbejdsprøvning. Så arbejdsprøvningen er endnu ikke sikker ifølge jobkonsulenten.

Jeg har selv haft føleren ved nogle få virksomheder, og alle har de sagt, at det ikke er dem, som afviser at tage en person ind i en arbejdsprøvning, hvis denne ikke kan starte ud på fx 8 timer om ugen eller derover. Det er kommunens egen beslutning, at de ikke vil sende folk ud med færre end 8 timer om ugen. Det var så en lodret løgn som jobkonsulenten fik skudt afsted under mødet.

Nu hænger jeg mig meget i opstarts tiden, og som flere af jer har været inde på, ville det være mere hensigtsmæssigt at jeg starter på de 8 timer og når det bliver for meget, så melder jeg mig syg. Den indgangsmetode har jeg det meget svært ved af flere årsager. Jeg er desværre liiidt for autoritetstro og vil derfor have meget svært ved at skuffe en arbejdsgiver, som jo går ud fra, at når der står 8 timer på papiret, så der det antal timer, som jeg vil kunne arbejde. Endvidere er min arbejdsmoral meget høj, så det er med garanti at jeg overgør tingene for at leve op til virksomhedens forventninger. Det er bl.a. disse områder jeg vil forsøge at få bugt med ved fra start at melde ud og sige at 6 timer er det absolutte maksimale, som jeg kan starte op med.

Jeg har brug for at være realistisk lige fra start for ellers knækker filmen og arbejdsprøvningen vil ikke være retvisende for, hvad jeg faktisk evner, hvis ikke jeg selv kan sætte tempoet, så min krop kan følge med, og jeg ikke skal ligge underdrejet i smerter hver dag. Jeg bliver simpelthen nødt til at holde fokus på, at jeg også skal have mit liv til at fungere derhjemme med de opgaver som der.

Indtil videre har jeg fået arrangeret et møde med en virksomhed, som har et godt netværk, hvor fokus er rettet på mennesker med nedsat arbejdsevne. Så de kender til mit dilemma mht. timer og at fokus er på at der skal være en sammenhæng mellem praktikken og opgaverne i hjemmet. Så jeg håber at det vil give pote, men der endnu lang tid inden mødet vil finde sted. Dog tvivler jeg på at kommunen vil give efter lige meget hvad, da min slut tid efter 6 mdr. kun ville ligge på 9 timer om ugen. Jeg bliver dælme nødt til at lytte til lægernes anbefalinger denne gang, og de anbefaler en meget langsom optrapning af timer, så planen skal bygges på deres anbefalinger, hvilke er langt mere realistisk end kommunens plan.

Det bliver sikker en kamp uden lige, og chancerne for at kommunen nægter at sende mig ud i en arbejdsprøvning ligger ikke langt væk. Men det er jo mit liv, min krop og mig, som skal leve med konsekvenserne og jeg er ikke villig til at ødelægge mig selv fordi kommunen mener at ”kronisk, stationær og varige skånehensyn” kan arbejdes væk, hvis bare jeg bliver presset længe og hårdt nok.

Hvad angår formålet med arbejdsprøvning, så er denne vist ikke blevet nævnt med så mange gloser. Målet var vist noget om at jeg skulle nå op på et time antal, så jeg kunne ende op som selvforsørgende…… om det er det samme som at finde frem til hvor meget min funktionsevne er varigt nedsat, som lægerne har skrevet i min journal, at en arbejdsprøvning skulle omhandle, det er jeg ikke helt klar over………??
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat