Se enkelt indlæg
Gammel 28-10-2015, 21:00   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hmm så forstår jeg ikke, at der står passiv periode på den anden. Mener at huske at det står på min, og jeg er ikke uddannelsesparat, men derimod aktivitetsparat.

Men i morgen, enten mød op personligt ved kommunen, eller skriv en mail til dem.
Hvis de laver en sanktion i en ydelse, skal de først sende en partshøring (brev der siger "vi overvejer at sanktionere efter denne paragraf, har du noget at sige til det). Der kan man give sin side af sagen. Hvis de mener at man ikke er dukket op i aktivering, kan man f.eks. få aktiveringsstedet til at bekræfte, at man var der den dag.

Derefter skal de træffe afgørelse, ud fra deres viden, og den viden de har fra partshøringen. Denne afgørelse skal de give mundtligt eller skriftligt, og hvis den gives mundtligt, kan man kræve at få den på skrift.

Så hvis der slet ikke ligger noget i e-boks der er glemt/overset, så mangler de at sende både partshøring og afgørelse.
En afgørelse er ikke gyldig før borgeren har modtaget den, så de må ikke sanktionere, før afgørelsen er truffet og givet til borgeren
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat