Se enkelt indlæg
Gammel 22-10-2013, 08:55   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej

Der ligger vist noget stadig udækket omkr. denne sag end denne dom og de artikler forskellige medier har bragt. Uden jeg har forholder mig til, hvorvidt straffen er stor el. lille.

Men det undrer mig, at man som borger/patient ikke umiddelbart kan se via Sundhedsstyrelsen, hvem der er frakendt retten til at udøve sin lægegerning. Måske er grundet til at tilsynslisten ikke er opdateret. Det burde ellers være muligt fra juni til nu, at denne psykiater ville fremtræde på tilsynslisten. El. måske handler det om, at han har anket sagen.

Det fremgår bl.a. at det ikke er den person, som gennem 7 år har fået metadon af den pågældende psykiater, der har indgivet klage:

Citat:
Derimod har han nægtet, at manden var hans patient. Han var en ven, der havde henvendt sig privat med et opiumsmisbrug, forklarede han i retten.

Det var den 50-åriges ekskæreste, som også er psykiater, der bad Sundhedsstyrelsen se nærmere på behandlingen af patienten.

Det var Sundhedsstyrelsen, der bad politiet efterforske sagen, som altså nu er endt med dom.
http://ekstrabladet.dk/112/article2019384.ece

Ovenstående link er ikke eneste artikel, der oplyser, at det er eks-kæresten (også psykiater), der har henledt Sundhedstyrelsen på denne sag, og dem der har politianmdelt psykiateren.

Der kan således bortset fra det helt uetiske og lægefaglige spekuleres i flg.:

1."vennen" der har fået udskrevet metadon i 7 år har måske ikke haft interesse i at klage over denne psykiater. Da dennes metadonkilde derfor ville ophøre.

2. eks-kæresten, som også er psykiater, har måske ikke kun et etisk og lægefagligt motiv i denne anmdelse uanset denne psykiater har overtrådt logvigningen for sit lægefagligt virke.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat