Se enkelt indlæg
Gammel 25-01-2014, 14:17   #1
canvas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
canvas er ny på vejen
Jeg er netop flyttet ind i en ny lejlighed.
Den ligger i en by jeg ikke har lyst til at bo i. Men valgte alligevel at flytte fra det andet sted (en by jeg er meget glad for), for at få ro. Jeg boede et træls sted med for meget støj.

Jeg flyttede så ind i denne lejlighed. På forhånd talte jeg med de tidligere lejere flere gange. Og hver gang stillede jeg flere af de samme spørgsmål. Bl.a. om det var muligt at høre fodtrin fra de andre lejligheder. Hver gang forsikrede de mig om de intet kunne høre.

Det viste sig bare at være løgn og latin. Faktisk har det vist sig at være det mest lydte byggeri jeg har boet i, i hele mit liv (og jeg har boet 16 steder (er aldrig før flyttet pga. støj)).
Jeg kan høre når naboen vader frem og tilbage, galoperende unger i lejligheden nedenunder, bank, bump og skramlen, stemmer (om det er fjernsyn eller dem der bor der, der snakker, ved jeg ikke, men er også hip som hap). Og som prikken over i'et, er der en elevator der også høres meget tydeligt, hver eneste gang der er nogen der køre op eller ned...
Her er aldrig ro! Jeg går ofte hjemmefra, fordi jeg ikke kan holde det ud!

Byggeriet er fra 2012. Derfor - og fordi jeg stolede på de tidligere lejere (som jeg talte med fire gange) - og fordi jeg var i lejligheden et par gange efter de var flyttet (hvor der så lige har været stille...), blev jeg til sidst overbevist om det var det rigtige sted. Men det er gået så galt som det overhovedet kunne...

Jeg gider ikke "bo sammen med andre mennesker" på den måde. Er nærmest som at bo i bofællesskab/kollektiv.
Jeg har brug for et hjem, hvor jeg kan føle jeg har det for mig selv. Det er ikke muligt her.

Det er min anden flytning på kun syv måneder (den første havde intet med støj at gøre). Det bliver desværre nok, som ellers planlagt, ikke den sidste foreløbig. Her holder jeg ikke længe.

Hvordan har I det med en slags?

Det har vist sig at der er så lidt plads mellem gulv og døre i lejlighederne, at der ikke er plads til tæpper. Der er derfor ingen der har tæpper på. Det gør jo ikke ligefrem tingene bedre.

Jeg syntes man burde informere om den slags. Ikke kun fordi det betyder man vil kunne høre mere, men også fordi der jo kunne være mennesker der gerne vil have tæpper på.

Jeg har selv tæpper på. Fik efterfølgende en snedker til at skære et par millimeter af dørene. Vupti!
canvas er ikke logget ind   Besvar med citat