Se enkelt indlæg
Gammel 18-10-2011, 13:33   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Espelund Se meddelelser
Fortæl gerne om merudgifter osv...

Jeg skal til møde i næste uge og tale om dette. Jeg har regnet ud at jeg har merudgfter for små 45,000 om året pga min sygdom.
Dette inkl handicapbil, ekstra varme, medicin, tøj osv... Altså noget som jeg ikke ville have haft, hvis jeg var rask...

Skal jeg være opmærksom på noget?
Ja, du skal være opmærksom på at det er MERUDGIFTER. Især transportdelen kan være lidt tricky, da du jo selv uden handicap og handicapbil ville have haft en del transportudgifter alligevel. Angående tøj, ville du jo også uden handicap have brug for varmt tøj.

Men ellers er der kun at tale med den sagsbehandler der står for merudgiftsydelsen, og personligt syntes jeg det er bedre at få SB hjem så SB med egne øjne kan se evt. besværligheder.

Det er så forskelligt med de merudgifter, men hvad med snerydning og håndsrækninger som merudgifter, f.eks hvis der skal skiftes til vinterdæk på bilen.

Læs alle de informationer du kan komme i nærheden af, nogen gange så "ser" man pludselig noget som man ikke umiddelbart selv har regnet som merudgifter.

F.eks var det min SB der selv spurgte, hvad med fodpleje og snerydning -OG bevilgede selv 1200 til håndsrækninger incl. rydning af sne og 2400 til fodpleje.

Jeg har også en taxiordning til 17.500 om året - så jeg syntes umiddelbart at dine transportomkostninger er voldsomme - men hellere for meget på end for lidt - kommunen sorterer selv, og vil også se på om andre ordninger kan kompensere dig og dine behov.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat