Se enkelt indlæg
Gammel 28-10-2011, 11:49   #42
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Buster problemet er jo netop at Odenseaneren hænger sig i et ord, og så nægter anerkende hvad der ellers bliver sagt.

Der bliver sagt at det skal stoppes at, lægekonsulenter bruges som et spareredskab
Der bliver sagt at det skal stoppes, at de tilsidesætter speciallægeerklæringer
Det skal stoppes at de kommer med deres egen diagnoser og behandling

Og det skal gøres nationalt, det vil sige at det vi alle bliver eller er blevet udsat skal stoppes. Og her det er det fuldkommen lige meget om de kaldes det ene eller det andet, pointen er det skal stoppes.
Eller om de referere til en skrivelse, det vigtige er at de siger det skal stoppes.!(Marian Geller)

Det anerkendes ikke, man hænger sig i ordet lægekonsulent, lige som man heller ikke høre at der bliver sagt at Gro bliver henvist til psykolog af lægekonsulenten, som så dermed ophøre med at være lægekonsulent. Som der med så kan straffes.

Kirsten som vel og mærke er den førende, udtaler også at det kommunerne bruges dem som et spareværktøj er et problem, at der skal laves meget mere klare regler på området. Med andre ord det skal stoppes

Marian siger også det undre hende meget at de bare kan lave om i det som er blevet sagt fra andre speciallæger, det skal laves om!

Alt det nægtes anerkendt, det vil sige alt det er er væsentligt.!!

Tilgengæld vælger Odenseaneren at skirive en mail, til de to instanser som bakker os alle op.
Hvor i h*n udelukkende vælger at køre på hvor meget de er forkerte på den, i stedet for at anerkende at vi nu har fået både en Tv station og en fagforening med i kampen. Dermed laves risikoen for at disse 2, vælger at stoppe med at bakke os alle op.
Man kunne i forlængelse af dem mail, jo ganske nemt have givet dem nogle værktøjer så som at de ophøre med at være lægekonsulent når de henviser til anden behandling her mener jeg naturligvis lægeløftet.

Der er ikke et eneste rosende ord for at man vil hjælpe os alle.
Der er ikke eneste ord, om at lægerne kan straffes når de henviser til anden behandling.
Kun negativt hvorfor.??
Det eneste det hjælper i mine øjne er kommunerne....

Citat:
Vil jo give Odenseaneren ret, så længe der bliver brugt betegnelsen: lægekonsulent, ja, så ER det en lægekonsulent vi taler om og denne, uanset hidtil uddannelse og titel, er når aflønnet af kommunen: kvaksalver!
Det er jo netop ikke en lægekonsulent når der er tale om en som henviser til anden behandling, der stopper det. Så at Aalborg sammen med de andre kalder dem lægekonsulenter, er faktisk lige meget for loven på dette punkt siger noget andet.(ikke skrivelsen!!!!)

Citat:
PS: Hmm..HVOR i lovgivningen står der helt konkret at borgeren SKAL konsultere den læge som kommunen "anbefaler"? Jeg mener, det er jo altsammen et spørgsmål om tolkning
Kan da fortælle at I Aalborg kommune, vælger man at bruge § om manglende samarbejde hvis man ikke vil deltage i klinikprojektet / sme.

Citat:
igen, det burde jo være ligegyldigt om det er børnelæger eller speciallæger som kommunen køber ydelser af, altså, ligegyldigt hvilken læge der udtaler sig på kommunens anfordring...

...på en særlig enhed på sygehuset...
igen, burde det i princippet ikke være ligegyldigt HVOR de fysisk opholder sig..
Kan ikke være mere enig.!


Citat:
Tilgiv mig, har altså svært ved at forstå det anderledes udover at man fra kommunens side nu bruger en decideret speciallæge udpeget af dem
og på/i en særlig afd.....

jamen, så længe kommunen aflønner, (og at lægerne følger TERM modellen i sparehensyn) ja, så er de i min verden stadig en administrativ medarbejder no matter what -altså: kvaksalver!
Kvaksalver ja det er den rette betegnelse af dem, forskellen i ligger i at de ikke som "alm." lægekonsulenter ikke blot oversætter. De fjerner diagnoser og henviser til psykiater, psykolog eller antidepressiv medicin, de gør det for at kommunen kan spare penge og for at fremme deres egen overbevisning omkring blandt andet Piskesmæld og Fibromyalgi.

Det korte af det lange er at lægekonsulenter, sparelæger(som faktisk de er på sme) og kommunerne skal stoppe det de laver. Således at alle får en fair og ordentlig behandling, hvor der ikke tages udgangspunk til Term, kommunens budget, til lægers egne fordomme og agendaer.
At hvis man bruger en lægekonsulent, så laver denne ikke en pind mere end blot at oversætte.

Og jeg er godt klar over at her dur den skrivelse ikke, med mindre den bliver vedtaget som en lov hvilket kunne være et godt skridt i den rette vej.!
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat