Se enkelt indlæg
Gammel 27-10-2011, 13:19   #25
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
lægekonsulenter må godt møde borgeren (det skete også i min sag).!
http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pre...nsulenter.aspx

Fakta – Hvad må lægekonsulenten?
  • Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå sagsbehandleren med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser.
  • Lægekonsulenten kan også bistå sagsbehandleren med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
  • Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsmæssige oplysninger der mangler.
  • Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger selv, og lægekonsulenten må ikke efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv.
  • Lægekonsulenten må ikke ændre eller stille nye diagnoser.
  • Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension og andre offentlige ydelser. Den afgørelse træffes af kommunen.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Så længe de ikke anviser behandling af borgeren, så er de ikke underlagt lægeløftet uanset de har mødtes.

!
Arh men det har vi ligesom slået fast at det er det de gør, f.eks. Gro i hendes sag siger lægen at hun skal til en psykolog fordi det er psykisk.
Hun er dermed underlagt lægeløftet.!

Min sag hun tilsidesætter MR og Ultralyd undersøgelser, ikke mindre end 3 speciallægeerklæringer fordi det er psykisk og jeg skal til en psykiater.
Hun er dermed underlagt lægeløftet.!

Andet eksempel, hun henviser en borger til psykiater fordi hendes piskesmæld ikke eksistere så du derfor er psykisk syg og skal derfor behandles med Lyrica.
Hun er dermed underlagt lægeløftet.!

Plus et hav af andre sager som har nøjagtigt samme udkom, psykisksyg, medicin og psykolog.......

Der er jo et mønster i det.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat