Se enkelt indlæg
Gammel 24-11-2009, 13:14   #6
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Tanja

Arbejdshansker ol hjælper ikke, da det er luftbåret. Vi ville gerne en arbejdsprøvning i hjemmet, men det kræver en hel del mht arbejdsmiljø, udluftning mv og det vil kommunen ikke betale, da man jo ikke ved om det er nok så han kan arbejde.


Hej MTVRV1

Eksem er en meget svær sygdom. Den klør helt onsvagt, svulmer op og gør vandvittig ondt, bare at smøre sig med fugtighedscremer er en ubeskrivelig smerte. Det dækker hele kroppen også det aller helligste, eneste undtagelse undtagen fødder og hænder. Det har til følge, at søvn er umuligt, irritation mv.
Igennem 16 år har vi selv forsøgt forskellige jobs for at fastholde ham på arbejdsmarkedet. Først i 2005 gik vi endelig til kommunen.
I 2008 bliver det skrevet at der næsten ingen arbejdsevne er. En dermatolog skriver i 2009 at yderligere arbejdsprøvninger vil hun fraråde da det er helbredsmæssigt uansvarligt, det samme skriver REVA i sommers.
Seneste speciallæge rapport spørger de efter om der er yderligere behandlingsmuligheder. Det er der men det vil ikke forbedre arbejdsevnen (og det har kommunen ikke spurgt om), her taler de om Kemo, som forhåbenlig kan nedbringe udbrudets omfang, men han skal stadig holde sig fra alt han ved han ikke tåler. En slags har han prøvet og blev så syg, at døden ville være en befrielse.
Jeg kan godt forstå du spørger, da det er en meget komplex sygdom. Alle man møder siger, det kan ikke passe, der må findes noget. Alle læger er enige om rent og tørt arbejde, og det har vi nu også prøvet. Det skal siges at under arbejdsprøvninger fungere han overhoved ikke i hjemmet.

Listen over ting han ikke tåler er alen lang. f.eks. maling(hængere flere uger i luften), skøreslibemidler, rengøringsmidler (hænger i luften længe efter rengøring), olier, div mediciner, konserveringsmidler, farve til tøj, epoxy, lim, støv, Egen sved idet huden er tyndslidt.
Jeg kunne blive ved og jeg har selv været igennem, det kan virkelig ikke passe, der må findes noget og håber det da stadig. Men det svinder i takt med, det ene nederlag efter det andet.

Håber det var svar på dit spørgsmål ellers spørg endelig igen.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat