Se enkelt indlæg
Gammel 01-07-2013, 14:19   #1
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
dårligt møde med kommunen - hjælp ønskes

Mit møde med kommunen gik ikke godt. Både fagforeningen og jeg var meget overraskede over, at der på mødet hverken blev nævnt fleksjob eller et muligt ressourceforløb, trods sagsbehandleren flere gange tidligere – pr. tlf. naturligvis – har ytret at et fleksjob for mit vedkommende ville være mest realistisk mål fremadrettet.

Men nej alle spørgsmål i denne retning gled af på de kommunale repræsentanter, og der blev ikke givet andet svar end ”nu skal vi se hvad en ny arbejdsprøvning vil vise”. Eller faktisk min sagsbehandler mæglede næsten ikke et ord på mødet, så al kommunikation udgik fra jobkonsulenten.

Mine lægepapirer samt lægekonsulentens seneste vurdering siger – stationær tilstand, der er ikke flere behandlingstiltag, som vil kunne for bedre min tilstand eller lindre mine smerter. Det anbefales fra smertecenteret at en arbejdsprøvning opstartes med maks. 2 timer om dagen og en ugentlig fridag om onsdagen.

Hverken sagsbehandleren eller jobkonsulenten synes forud for mødet at have læst de papirer, som skulle danne grundlag for dette møde, da de mener at jeg skal starte ud med 8 timer om ugen og arbejde mig op mod 32 timer i løbet af 6 mdr. Min dagbog, som beskriver mit daglige smerteniveau, og aktiviteter blev der heller ikke taget højde for – den viser en overraskende lille arbejdsaktivitet grundet smerter.

– Min tidligere arbejdsprøvning startede ved 12 timer om ugen og endte op 13 uger senere med 15 timer om ugen – med yderligere smerter til følge grundet overbelastning. Både 12 og 15 timer var alt for meget, da jeg ikke kunne fungere i hjemmet grundet smerter, da praktikken sugede al energi og gav ekstra smerter som følge.

De kommunale repræsentanter mener ikke, at jeg kan starte ud på under 8 timer om ugen i en praktik, da der så ikke kan findes en praktikplads til mig!! – men 8 timer om ugen er det absolutte maksimale af hvad smertecenteret anbefaler og det er for mig en for stor mundfuld at starte op med. Men de vil ikke acceptere mindre.

Min opgave er nu at fremlægge en realistisk plan for optrapningen af timer under et praktikforløb, der skal vare 6 mdr. og hvor målet er at jeg skal nå op på 32 timer om ugen – startende fra 8 timer om ugen – vel at mærke det ikke er inkl. transporttiden som smertecenteret også anbefaler skal indgå som en del af min arbejdstid. Ydermere skal jeg deltage i et kort kursusforløb, som kan medvirke til at forbedre min hverdag – men disse timer bliver heller ikke inkluderet i min samlede arbejdstid – hvilket min sagsbehandler tidligere lovede mig, at disse timer også ville blive betragtet som en del af arbejdstiden i den korte periode kurset blev afholdt.

Ergo - sagbehandleren og jobkonsulenten ignorerer resultaterne af de undersøgelser jeg har været igennem.

– så hvad gør jeg nu???
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat