Se enkelt indlæg
Gammel 13-11-2009, 06:10   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af carisma Se meddelelser
Citat:
Min læge har rettet min generelle helbredsattets, og sendt nye papirer til kommunen, hvor han påpeger at det vil være en god ide, at få mig tilset af psykriater og af neurolog. Der er intet sket, og min sagsbehandler sagde så, at jeg kan rettet henvendelse til ny sagsbehandler.
Jeg har ikke haft opfølgningsmøde siden for 2 mdr siden, og mødet i næste møde er omhandlende praktik, ikke opfølning, hvor både ny jobkonsulent og ny sagsbehandler vil være tilstede....
Som MorWettendorff forstår jeg heller ikke at din læge ikke har henvist dig videre...
Spørg evt din læge om ikke han/hun kan gøre dette...


Citat:
Mine spørgsmål er følgende:
Kan ny sagsbehandler nægte at følge læges henstilling, og kun arbejdsprøve mig? (har været svimmel i over 1 år, og har stadig ingen diagnose) Jeg har brug for at vide hvad jeg fejler - kan godt leve med dette, men ikke uvisheden.... Der er en del skånehensyn i forbindelse med praktikken, og jeg syns ikke det er relevant ift at kunne bestride et job fuldt ud,. men mere "lugter" af at de vil have mig skubbet tilbage i A-kassen igen, til rådighed for arbejdsmarkedet....
Hvis du mener om sagsbehandler kan nægte at sende dig videre i behandling...så er svaret ja...

Det er ikke din sagsbehandlers job at få dig undersøgt...det er din læges job...

De kan dog sende dig videre hvis de mener at de mangler specielle ting af din(e) sygdom(e) belyst...

Det er som regel en lægekonsulent som vil pege på ting som skal belyses..


Citat:
Aktindsigt/Har bedt om løbende agtindsigt, men der kommer INTET med posten. Rykkede for dette, men blev bedt om at tage det med ny sagsbehandler.
Hvad dækker aktindsigten over? Har kunne læse på nettet at"Med aktindsigt menes, at du får kendskab til akterne i din sag. Visse dokumenter er undtaget fra aktindsigt – blandt andet kommunens interne arbejdsdoku¬menter" fandt det her:
http://www.dukh.dk/viden/sygedagpeng...gedagpenge.pdf
på side 22....
Hvad er interne arbejdsdokumenter? Er det sagsbehandlerens egne notater og/eller kommunikation mellem eks jobkonsulent, eller mellem sagsbehandler og ny sagsbehandler? Kan de gøre dette telefonisk, eller er der krav om at det skal være på skrift?
Jeg ville klage over manglende aktindsigt...

Start med at klage til din borgmester og skulle dette ikke få tingene i gang...så går du videre til statsforvaltningen...

Dem finder du her http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5854

Her kan du finde den afd der hører til dit område http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4621

Interne arbejdsdokumenter er undtaget aktindsigt og ja det er al kommunikation internt på kommunen...

Alt kommunikation ud af huset(kommunen) skal du have...

Nej der er ingen regler om at de skal kommunikere på skrift...

De har dog notat pligt....som betyder at hvis du ringer til dem...ja så skal de skrive det ned...

Det samme gælder for de møder du har med dem...

Men gå straks i gang med at klage over den aktindsigt du ikke har fået....

De kan ikke bare sige at du skal vente til du har fået en ny sagsbehandler...

Reglerne siger at fra du søger aktindsigt har de 10 dage til at give dig den...

Jeg ved dog ikke lige med løbende aktindsigt... om de samme regler gælder der...


Citat:
I maj måned lavede jeg res. profil på kommunens kursus, ALENE uden sagsbehandler. Aftalen var, at jeg ved et efterfølgende møde med egen sagsbehandler og sagsbehandler der afholdte kurset, skulle gennemgå profilen. Dette blev aflyst af sagsbehandler, oga sygdom, og hun sagde det ikke var muligt at afholde nyt....
Jeg aner derfor ikke om sagsbehandler nogensinde har læst den, ej heller om det er blevet opdateret, efter udarbejdelse af generelsundheds attest eller brevet fra min læge ang henvisning til psyk. Er der nogen af jer der har stået i samme situation?
Hilsen Carisma
De vil ikke kunne lave nogen gyldig afgørelse i din sag før din ressourceprofil er lavet...

Man kan dog ikke klage særskilt over manglende eller ufærdig ressourceprofil..

Laver de en afgørelse i din sag hvor de lægger ressourceprofilen til grund....så vil denne afgørelse være ugyldig....og du vil kunne klage over den manglende eller ufærdige ressourceprofil...
Jeg håber at dette hjælper dig videre...

Husk at al kommunikation imellem dig og din kommune helst skal forgår skriftligt...

Drop al telefon kontakt...

Når du aflevere breve, dokumenter og klager osv....så gør det på skrift og få en kvittering på dette med navn og dato for aflevering...

De kan ikke løbe fra de ting de skriver til dig...

Mange har oplevet at de siger en ting i telefonen og noget andet når det skal ned på skrift..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat