Emner: diktafon
Se enkelt indlæg
Gammel 25-03-2007, 14:26   #16
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
RE: Tillid

Citat:
Hvorfor så det......
Jo, det handler ikke om usikkerhed fra min side, men det handler om at skabe et tillidsforhold mellem sagsbehandler og borger, og hvis borgeren fra start er mistroisk, så er det ikke udgangspunktet for et godt samarbejde. Jeg ville jo også være mistroisk overfor borgeren i en sådan situation.
Nu sidder jeg så på den anden side af bordet, og har efterhånden en del møder med socialrådgiver på bagen.. Jeg har haft over 6 forskellige sagsbehandler og jeg kan konstatere, at det er en rigtig god ide at optage samtalen. Jeg har ofte oplevet en stor glemsom hed og referater som ikke afspejler mødet ret godt.

Jeg har også konstateret, at når man medbringer en bisidder er der en helt anden tone på mødet - end den jeg møder når jeg er alene.

Jeg har ikke udtalt tillid til de sagsbehandlere som i dag har min sag, dette skyldes mine tidligere erfaringer, og derfor optager jeg alt. Man kan vende den lidt om og sige, at jeg optager alt indtil jeg føler tillid

Og da jeg intet har at skjule, har jeg ikke noget problem med at de optager mig - Så hvis en sagsbehandler siger nej til at jeg må dokumentere et møde jeg selv deltager i, så er mødet stoppet lige der, og hun må så fralægge sig sagen -
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat