Se enkelt indlæg
Gammel 24-06-2010, 11:21   #17
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Søde Ragdoll,

tråden her er langt forbi de indledende manøvrer med offentlige instanser, diverse hjemmesider for Udvandrere osv.

Vi er nu nået til at forsøge at uddelegere arbejdet med at finde de konkrete skattetræk i de forskellige lande, som er på listen over lande Danmark har lavet dobbeltbeskatningsaftale med, så skatten bliver trukket i det pågældende land, fremfor i Dk - NÅR man altså officielt og permanent er flyttet UD af Dk, og TIL det nye land.

Den liste bliver i øvrigt hele tiden længere - dejligt for dem der ønsker at flytte til bedre klima og billigere leveomkostninger.

Og da økonomien NETOP er det meget vigtige omdrejningspunkt i flytteovervejelserne, er det logisk at prøve at finde ud af de økonomiske konsekvenser af, at flytte til påtænkte land, FØR man går videre med de danske myndigheder, papirarbejde osv. - lissom......

Jeg kunne da personligt aldrig drømme om, at bestemme mig for at flytte til et nyt land uden at kende de nærmere økonomiske konsekvenser?!? - der er rigeligt med andre problematikker at forholde sig til, når man først er havnet det nye sted...

Håber nogle læser listen fra Pensionsstyrelsen, og måske kontakter et lands ambassade for nærmere info, og efterfølgende gider dele deres nyerhvervede viden med os andre herinde.

Fordi jeg håber, at man har gennemskuet, at det er en forholdsvis lille flok, der i årevis har siddet herinde og ydet en overmenneskelig indsats, for at hjælpe andre i nød, og at man, sålænge man er i stand til at finde herind, oprette sin profil og poste indlæg, måske også ville bruge lidt af sin tid på at give tilbage til fællesskabet............
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat