Se enkelt indlæg
Gammel 05-12-2017, 10:16   #283
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Puma Se meddelelser
tænk nu hvis det faktisk er lovgivningen der diktere hvad medarbejderne skal og ikke skal..
Hmmm, altså, nu er lovgivningen jo frit tilgængelig på nettet, og det er jo netop viden om denne lovgivning der oftest deles på K10.

Nej, problemet er, at lederne på nogle jobcentre laver deres egne skuffecirkulærer (og hvad vi ellers kan kalde det), og pålægger deres sagsbehandlere, at sagsbehandle derudfra.

Derudover er det et problem, at nogle sagsbehandlere ikke kender lovgivningen til bunds.
For mit eget vedkommende handlede min allersidste klage til jobcenterchefen om, at da jeg afleverede en ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag kom min sagsbehandler og påstod, at jeg ikke kunne søge om førtidspension på det foreliggende grundlag når hun havde sat gang i en pensionssag.
Af pensionsloven fremgår det, at enhver borger har mulighed for, at søge om førtidspension på det foreliggende grundlag.
Kort efter jeg var blevet tilkendt førtidspension fik jeg da også brev fra jobcenterchefen, at min klage var taget til efterretning.

Hvis sagsbehandlerne/kommunerne fulgte lovgivningen ville der heller ikke være så mange, der får medhold i deres klager.

Mange af dem der klager får medhold allerede ved kommunens egen genbehandling af sagen. Og det kan man jo undres over............
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat