Se enkelt indlæg
Gammel 14-07-2013, 17:42   #5
Relm87
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
Relm87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvem har henvist dig til rehabiliteringsteam ?
Jeg spørger fordi man jo immervæk er et godt stykke inde i systemet, inden man kommer dertil.

Umiddelbart er intentionene i loven at man i et ressourceforløb skal have mulighed for at udvikle sig. Hvis kommunen ellers bruger forløbet aktivt og ikke lader det blive en hvilepude for dem selv, synes jeg det kan se ud til at blive godt.

Det er altid "farligt" nå læger begynder at udtale sig så direkte at de siger pension... læger må udtale sig fagligt og ikke om hvilken konkret ydelse borgeren skal have.
Du kan selvfølgelig godt tale med lægen om hvor det bærer hen, men i forhold til arbejdsmarkedsperspektiv har læger intet gyldigt at sige overfor kommunen.

Din psykiater åbner en "LADEPORT" ved at stille spørgsmålstegn ved hvad det bedste ville være.
Der åbnes op for en usikkerhed om hvorvidt du er færdigbehandlet.
Det vil man måske føre ind i et ressourceforløb og afprøve forskellige former for behandling, det er ikke til at vide.

Flere af dine lidelser hører under gruppen af lidelser hvor man kan have gavn af en langvarig terapeutisk intervention... igen et "godt" emne for et ressourceforløb.

Når du tidligere har haft en psykose, skal de selvfølgelig være opmærksom på ikke at sende dig der hen igen, hvilket selvfølgelig også skal tages i betragtning til et eventuelt forløb.
Det hænger også sammen med den lave stresstærskel.

Det er vigtigt at du henviser til din arbejdsprøvning, der må forelægge noget på skrift, så du faktisk viser at du gør hvad du kan og lidt til.

Jeg har jo ikke så meget indblik i hvad du kan og hvad der står i dine papirer.
Et fleksjob vil altid blive tilpasset ens egne skånebehov.(jf. arbejdsprøvning mm)

Med det sparsomme du har skrevet kunne jeg forestille mig at de først og fremmest, i et ressourceforløb, ville tilbyde dig noget angstbehandling.
Og integrere behandlinger for dine øvrige psykiske lidelser ind i behandlingen.

Generelt er det nok svært at få fleks og pension, men det kommer jo helt an på...
Er din psykiater enig med dig i at du ikke kan være på det ordinære arbejdsmarkede ?

Under alle omstændigheder er det vigtigt at alt dokumenteres, så der til syvende og sidst ikke kan komme nogen og sætte en finge på sagen, inden den går til afgørelse.
Det er min sagsbehandler der har fået et møde på plads med dem.:-)

Ja er ogsåbange for min psykiater har åbnet mange muligheder ved at stille et spørgsmåltegn ved løsningen, hun har dog skrevet at jeg ALDRIG kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked uanset tiltag, så det begrænser hvad jeg kan udsættes for.

Jeg har gået til psykolog samt jeg får 2 typer medicin mod angst depression. Da jeg ikke magter mange ting af gange håber jeg de har forståelse for at jeg ikke tåler stress da jeg så risikere at få tilbagefald, og der skal vanvittigt lidt til før jeg sover dårligt og får angst anfald osv. Men stress er der jo alle steder så kan ikke se hvordan jeg skulle kunne klare flexjobuden det er på minimal tid. Med hensyn til arbejde udtaler psykiater sig om at jeg kan klare et par timer om ugen, samt at jeg er under den behandling de kan tilbyde mig, har dog ikke været til psykolog længe da jeg er bange for transport i busser, tog fly osv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af lynge60 Se meddelelser
RELM87
Jeg har lige selv været til sådan et møde, og ang hvad du skal sige, der spørger de dig om ting som står i dine lægelige papirer, og jeg fortalte så hvordan mine arbejdsprøvninger var gået. Men so men anden skriver tag en bisidder med, jeg havde min SB med og ikke andre. Sørg for at få et referat af mødet. Og ja som du skriver er det svært at få pension eller fleksjob. Jeg fik at vide at jeg skal starte med psykolog og så til en fysioterapeut som de har i kommunen. Håber i finer en løsning som vil passe til dig.
okay, men det lyder som en eksamen næsten? Har man mulighed for bare at få ro i en periode? for trænger efterhånden til at stresse ned efter 3 år i systemet
Relm87 er ikke logget ind   Besvar med citat