Se enkelt indlæg
Gammel 29-06-2013, 10:21   #23
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Hej Fibromcs

Jeg forstår dig. Det er virkelig opslidende og direkte dræbende, når man oven i al sin sygdom, problemer og kamp med systemet så også skal kæmpe med sin praktiserende læge.

Jeg har selv lige måtte skifte læge et par gange. Første gang fordi lægen ikke ville lytte til mig ang temmelig hård og uhensigtmæssigt langvarig behandling med gigt-medicin.

Den nye læge var så endnu mere skør. Hun satte mig op i samme medicin, jeg valgte dog at holde mig til den dosering jeg var vant til.
Det endte med en medicin-udløst migræne og en indlæggelse.

Så nu har jeg skiftet læge IGEN.

Nu har jeg fundet et dejligt, velfungerende lægehus med egne sygeplejersker, åben konsultation hver dag. De tager Tlf, når man ringer, taler pænt når man møder op og er i det hele taget som jeg mener et lægehus bør være.

Mit råd til dig vil være: Skift læge igen.
Og inden du gør det, så brug lidt tid på at undersøge de læger du har mulighed for at blive tilknyttet.
Find ud af om lægen anerkender sygdomme som fibromyalgi og mcs.
Det kan du jo gøre ved et Tlf opkald til læge-sekretæren.
Udfra hendes svar/holdning/tone vil du hurtigt kunne gennemskue den generelle holdning hos lægen til disse sygdomme.

For hvis de ikke anerkender dine sygdomme, kan lægen heller ikke hjælpe dig.

Og folk som os på K10 har brug for alt den hjælp og støtte vi kan skrabe sammen.

Jeg håber du finder en god læge, for usikkerheden er også med til at gøre en mere syg.

Frida
Jeg er bare efterhånden bange for at skifte læge konstant.. For havde faktisk undersøgt min nye læge og troede han var okay...

Når de kan se man skifter læge konstant får man jo også problemer....

Men jeg må se for i mit område er det desværre så som så med åben tilgang til læger desværre....

Tog mig henholdvis 2 år og 1 år at der kom åbning til en ny læge.. såå...

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, du kan da lige fake en blærebetændelse, og når du kommer der op, er den pludselig forsvundet....og så kan du jo lige skyde det andet ind
Jo det må jeg gøre..

Har faktisk stort set altid blærebetændelse da det hører med til den ene af mine sygdomme, og det ved han jo ikke endnu...

Jeg overvejer også lidt om jeg skal få noget familie med op til ham så de kan snakke med ham....??




Og det jeg fejler dr bliver det jo vurderet af forskellige læger....

I sig selv er sygdommen Alene ikke noget der gør mig 100% uarbejds dygtig

Tilsammen er det en anden sag, og der vil de ikke udtale sig, for dem der er ekspert i den ene er det slet ikke i den anden sygdom..

Er kun at jeg ikke må Arbejdsprøves osv osv ude nogen steder jeg har et godt papir på..

Ellers er det at samtlige sygdomme gir nedsat varig blah blah blah....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat