Se enkelt indlæg
Gammel 28-02-2016, 20:14   #28
mogensmisser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
mogensmisser er ny på vejen
Hej Simsons

Ankestyrelsen er genoptaget efter Højesteretsdom af 10. september 2015 og Ankestyrelsens principafgørelse 75-15, er en afskrift fra det brev jeg har modtaget fra AST.

1. ankesag - Kommunen vurderede sagen på et bredere grundlag, og vurderede mine kvalifikationer over min sygdom. Dette skete på med baggrund i 8 måneder gamle lægeerklæringer, der iøvrigt sagde at jeg ikke kunne arbejde eller arbejdsprøves. AST anførte at det var ulovligt, at kommunen standsede mine sygedagpenge, og sendte sagen tilbage til kommunen, så de kunne træffe en anden afgørelse.

Kommunen valgte at udbetale mig rehabiliteringsydelse fordi ingen af forlængelsesreglerne kunne anvendes.

Jeg ankede denne beslutning, fordi ingen lovgivning kunne udløse denne beslutning. Hvis der skulle have været udbetalt rehabiliteringsydelse, skulle der følge andre tiltag med - men AST gav kommunen medhold.

Kommunen kunne have standset mine sygedagpenge ved 1. sag, ved at have brugt argumentet om, at ingen af forlængelsesmulighederne kunne gøres gældende.

Kommune og AST mixede gammel lovgivning med ny lovgivning, hvilket ikke giver nogen mening. Det var argumentation fra begge parter, som var helt ude i hampen.

Det er nok få i sygedagpengesystemet der er havnet i denne situation, men i min sag kan jeg ikke se andet end at kommunen skal udbetale differencen mellem resourceydelse og sygedagpenge, fra stop af sygedagpenge, indtil kommunen traf en gyldig beslutning, altså efter afgørelse 1 hos AST, og til den halvanden måned efter, hvor kommunen traf en anden beslutning.
mogensmisser er ikke logget ind   Besvar med citat