Se enkelt indlæg
Gammel 06-05-2017, 11:41   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg sad faktisk og tænkte, at hvis man møder en sb, der ikke overholder loven om retssikkerhed, så bør man måske sende et brev til kommunalbestyrelsen, og skrive:

"Behandlingen af min sag om xxxxx respekterer ikke loven om retssikkerhed, måske er det fordi min sagsbehandler tager loven om retssikkerhed meget bogstaveligt, og derfor kontakter jeg nu jer i Kommunalbestyrelsen, i forventning om, at min sag fremover vil blive behandlet i henhold til lov om retssikkerhed.

Jeg vil især fremhæve § 3 og § 5

"§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken."



og

"§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning."

Tak til gunvor og vovse.

jeg har læst linket fra LO og der er mange gode takster i det, men så vidt jeg ved er loven stadig den samme.

Da jeg i sin tid, forår 15 fandt ud af at S. FTP, fandtes var jeg klar over, at jeg ikke havde kræfter til at køre sagen alene og søgte derfor bisidder i Sind.

Vedkommende var uddannet socialrådgiver og havde arbejdet mange år, og var efterfølg. bisidder for rigtig mange.
Da jeg talte med hende første gang havde hun ikke kendskab til loven.


Hun var en fantastisk hjælp, men blev desværre alvorligt syg midt i forløbet.

Hun kunne fortælle om sindsoprivende oplevelser og også Rødovre var rigtig slem.

Vedr. klage til kommunalbestyrelsen i København forsøgte jeg at klage via borgerådgiver, dog ikke vedr. sagsbehandlers fraværende information men inhabilitet i Rehabiliteringssteam/ pensionsteam.

Dette blev sendt til en kontor i Bernsstoffsgade, som gav det videre til kommunens jurist.
Herfra modtog jeg en lovtekst fra forvaltningsloven, som i parentes ikke er ændret siden midt firserne.

Det fører for vidt her, men stadig væk fastholder jeg, at de der evt. vil søge S. ftp, skal tage sig i agt.

LO skriver i deres udkast til ændring af loven, at man ikke kan se om de få tilkendelser skyldes, manglende oplysning i Jobcentrene, at man i stedet giver mikrofleksjob, og sætter folk med mindre end 5 år til f. pensionsalderen i endeløse ressouceforløb/arbejdsprøvninger o.lign.

Man kunne jo sende spørgeskemaer ud til de der har opnået S. ftp, og således finde ud af hvordan de kendte til og søgte den.
Og ikke mindst vise hvilke kommuner der gør hvad.
Hvor svært kan det være.
Udbetaling danmark ved jo præcist hvem de er!

Sidst redigeret af vasen; 06-05-2017 kl. 11:44.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat