Se enkelt indlæg
Gammel 06-05-2017, 09:42   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser

Måske kan det skyldes, at SB'erne læser netop, at det ikke er dem, men kommunalbestyrelsen, der skal iagttage den af mig fremhævede del fra ovenstående.
Jeg sad faktisk og tænkte, at hvis man møder en sb, der ikke overholder loven om retssikkerhed, så bør man måske sende et brev til kommunalbestyrelsen, og skrive:

"Behandlingen af min sag om xxxxx respekterer ikke loven om retssikkerhed, måske er det fordi min sagsbehandler tager loven om retssikkerhed meget bogstaveligt, og derfor kontakter jeg nu jer i Kommunalbestyrelsen, i forventning om, at min sag fremover vil blive behandlet i henhold til lov om retssikkerhed.

Jeg vil især fremhæve § 3 og § 5

"§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken."

og

"§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning."

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat