Se enkelt indlæg
Gammel 05-05-2017, 15:36   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det er ansøgningsprocedurem, der er anderledes.

Det skal stadig, når ansøgningskravene er opfyldt, dokumenteres, at man opfylder kravene til, at ens arbejdsevne skal være varigt nedsat i et sådan omfang at alle muligheder for at forsørge sig selv er udtømt, herunder mulighederne for fleksjob.

De generelle betingelser for ret til social pension, som handler om bopælstid og statsborgerskab skal ligeledes være opfyldte.

En ansøgning om seniorførtidspension skal ref loven være færdigbehandlet senest 6 måneder efter ansøgningen.

Men giver dig ret i, at produktet ikke er solgt særlig godt. Det at man stadig skal opfylde de generelle krav til en fp og det er ansøgningsproceduren, der er ændret.
Tak til begge kommentarer.

Jeg ved godt, at det drejer sig om hvornår folkepensionsalderen indtræder, og jeg beklager at jeg frit og frejdig skrev 60 år.

Nu var mit ærinde jo ikke så meget alder, men den måde som loven er skruet sammen på.

Til dig, Stampe! Jeg er i tvivl om hvad du mener med solgt særlig godt.

Hvis man vil sælge et produkt reklamerer man jo for det, og fremhæver alle fordele, hvilket jeg ustandselig hører visse politikere gøre, og især nu, hvor F. pensionsalder diskuteres.

Dels opdagede jeg ved en tilfældighed, at S.p fandtes. 1 gang spurgte jeg ind til pension og fik blankt afslag. Fik direkte at vide, at man skulle være terminal, og på det tidspunkt troede jeg på det, da de jeg kendte på Ftp, havde fået den for mange år siden. Der troede jeg stadig på ærlighed i jobcentret,og desuden ikke kunne forestille mig, at man lyver overfor en borger.

Året efter spurgte jeg endnu en gang og fik oplyst at det ville kræve et langt forløb på ressourceforløb.
Min egen datter mente jeg havde misforstået det og kontaktede vedkommende SB, som fastholdt sin udtalelse.

Så googlede og ved en tilfældighed fandt jeg teksten på Ældresagens hjemmeside.
Min nye Sb mente jeg skulle klage, men det orker jeg ikke, da det bliver ord mod ord, og desuden skal han jo ikke stå til ansvar, så det er spild af tid.

Så en ting er ganske sikkert. ikke alle SB sælger den og den visse borgerlige politikere sælger den som lyserøde elefanter, og de andre giver den fuckfingeren.

Ikke nok med, at jeg er blevet mistroisk overfor jobcentrene..

Det har desværre resulteret i, at jeg generelt er blevet mistroisk overfor mennesker, og det havde jeg gerne været foruden.
Det er trods alt mere opløftende , at møde sine medmennesker med tillid.
Det er eksistentielt, og trist. Nu kan det lyde som om jeg har været en jubelidijot før og meget naiv. Nej, sådan var det naturligvis ikke.

Jeg har normalt været et tillidsfuldt menneske , men nu er tilliden kun overfor ganske få, børn og dyr.
Så kære SB og politikere der følger med her. tænkt Jer om og brug Jeres empati og tænk nu hvis det er dine egne børn du ser sygne hen.

Det I gør og den måde I formidler på har store konsekvenser for Jeres med mennesker.

Sidst redigeret af vasen; 05-05-2017 kl. 15:48.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat