Se enkelt indlæg
Gammel 04-05-2017, 21:08   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
advarsel tilalle der søger om seniorførtidspension.

Uden at komme nærmere ind på baggrunden for hvorfor jeg søgte S. Ftp vil jeg gerne her gøre fremtidige ansøgere opmærksomme på de faldgrupper man kan havne i.

Som ansøger til denne afart af pension skal man udover helbredsmæssige og arbejdsmæssige krav desuden have været i ordinært arbejde svarende til 20-25 år.
Betingelserne er akkurat de samme, som til ordinær pension, men udover dette er der krav om alder, 60 år og dokumentation fra ATP, for at man har arbejdet i ordinært arbejde svarende til 20-25 år.

Hvis og når disse 2 ekstra betingelser er opfyldt er det således ikke et krav, at der skal være en arbejds prøvning.
Men, men i langt de fleste tilfælde vil der dog foreligge en arbejds prøvning, men den kan være år gammel og siger nødvendigvis ikke noget om den nuværende arbejdsevne.

Man skal altså inden man påbegynder en ansøgning være klar over, at man kan blive vurderet udfra gamle dokumenter.
I min sag, lå der en progresionsrapport, hvor arbejdstedet roste mig, men hvor de også skrev, at de ikke ville kunne ansætte sådan en som mig, da det ville indebære et langt større stressniveau og flere krav.

Dette anførte jeg både mundtligt og skriftligt, men både Københavns kommune og Ankestyrelsen valgte at se bort fra dette.
Desuden lå der en ny speciallægevurdering på, at helbredsmulighederne var udtømte, men det så de også bort fra.

Så kære evt. ansøgere til S. førtidspension.

Vær opmærksom på, at et arbejdsted gerne vil have lidt ekstra og gratis arbejdskapasitet, og vid, at en skrivelse fra dem ikke nødvendigvis hjælper dig på den lange bane.
Tal med dem inden de siger det de siger til den, private aktør, hvis fornemste opgave er, at gøre den der fodrer dem tilfredse.

Pas på derude. Alt kan bruges imod dig.

Sidst redigeret af vasen; 04-05-2017 kl. 21:16.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat