Se enkelt indlæg
Gammel 14-11-2010, 09:25   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har man jo omskåret drenge i Danmark gennem de sidste 40 år (sikkert også længere), så det er jo ingen nyhed, ligesom det ikke er et nyopstået spørgsmål som vi nu skal tage stilling til, for sådan er det jo allerede...

Så kan man, hvis man synes det giver mening, diskuterer om man er for eller imod. Men det udløser jo ikke et forbud, selvom man skulle være imod.

Det er da dejligt man i Danmark kan få foretaget en omskærelse under ordnede forhold, istedet for køkkenbordsmodellen uden lægeligt opsyn og med katastrofale følger for barnet og forældrene.

Jeg kunne heller ikke tænke mig at få en abort og ville til hver en tid vælge barnet, også selvom jeg ikke ville kunne magte det og sikkert ville bortadopterer det.
Men selvom jeg selv har den holdning, at jeg er personligt modstander af abort. Så glæder det mig, at andre kan få fortaget en abort helt legalt og under ordnede forhold, hvis det er dét de helst vil...

Jeg kan bare godt lide den tanke, at disse ting er legale og at folk, for hvem det giver mening, kan få hjælp og vejledning til både omskærelse og abort.
Også selvom jeg aldrig selv ville benytte mig af nogen af delene.

Så engang imellem handler det måske også om, at se tingene udefra og ikke kun udfra ens egen overbevisning. Selvom man selv har et par knudeproblemer, så gør det bestemt ikke noget, at man også udviser rummelighed og accept af andres meninger og holdninger, selvom det måske ikke lige matcher ens egne.

Demokrati og (ytrings)frihed, kan for mig aldrig blive noget grimt. Og jeg er efterhånden så gammel at jeg ved, at forbud aldrig fører noget godt med sig da man bare vil få paralelsamfund ud af forbudet.
Bare kig på rygere og ikke-rygere.
For 20 år siden kunne de rejse med samme fly, spise på samme restauranter og havde det fantastisk sammen.
Idag er der ikke-rygere, og så er der rygere, opdelte, forhadte og udskældte. Og evigt jagtet.
Forbud får folk til at kamme over i selvfedhedens navn.
Ninja er ikke logget ind