Se enkelt indlæg
Gammel 01-11-2007, 13:09   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dette indlæg har jeg sat ind i debatten hos SF og så må vi se om der kan kommen noget respons fra den side.....


Er det ikke sådan at en hver politikker hytter sit eget ?

Der kommer en masse forblommet ord her op til valget , men når det kommer til stykket er der nogle ting som der ganske enkelt ikke ønskes at tage stilling til fra en bred kam af politikere en af disse ting er lægekonsulenternes rolle og deres mulighed for at ødelægge et menneske fuldstændigt .

Det har ikke været muligt for en stor gruppe mennesker at råbe politikerne op ang lægekonsulenters rolle når man behandler sager hos kommuner, og det til trods for at der finde overvældene dokumentation for at lægekonsulenterne arbejder i modstrid med deres lægeløfte.

Og lovgivningen, trods adskillige henvendelser til politikere så er det ikke noget man kan få dem til at røre med en ildtang, hvordan kan det være ?

vil SF gå ind og se på lægekonsulenternes rolle ? er SF viden om at mange syge mennesker i Danmark hver dag får krænket deres rettigheder som de er sikret ifølge retssikkerhedsloven ? og er det noget man fra SF side vil tage op .

Dette er en skrivelse vi fik ind på vores hjemmeside for flekser og førtidspensionister , det bekræfter ting vi som borger længe har vist og prøvet at råbe op om, men det er som at slå i en dyne.

Det er nu blevet påvist, at lægekonsulenterne arbejder ULOVLIGT. Man har fritaget dem for at stå til ansvar i forhold til lægeloven, og det kan man ikke uden at ændre loven.

Jeg er selv læge og har undervist de lægestuderende i lægeloven og da jeg fik dissemineret sklerose opdagede jeg al den svindel og humbug, der findes i den offentlige sektor.

Jeg har beskrevet og dokumenteret overtrædelserne af lægeloven i bogen: "Velfærd eller Svindel?", som I kan læse lidt om på www.saxo.dk eller www.bod.dk. I kan også søge på Google.

Jeg har forelagt Line Barfod de pågældende ulovligheder, og da hun også er jurist er det jo skønt, at hun giver mig ret.

Hun har foreslået, at vi afholder en PRESSEKONFERENCE i næste uge, så vil hun deltage.

Jeg vil så fremlægge:

1: Hvordan man på Patientklagenævnets hjemmeside fusker med lægeloven, idet man tager noget fra "Lov om Patienters Retsstilling", og sætter ind, som om det tilhører Lægeloven, og vupti, så gælder Lægeloven pludselig kun for lægeligt arbejde, hvor der er tale om behandling!!
Det er bedrageri, for lægeloven gælder alt lægeligt arbejde.

2: Man lader lægekonsulenterne arbejde uden at stå til ansvar i forhold til lægeløftet. Det er en overtrædelse af Lægeloven, hvor der præcist står, at for at få autorisation og kalde sig læge, skal man have bestået eksamen OG HAVE AFLAGT LÆGELØFTET. Kun da kan Sundhedsstyrelsen tildele folk en autorisation og kun da må nogen kalde sig læge. Jeg har ringet til Sundhedsstyrelsens afdeling for tildeling af autorisationer, og de siger: "Det betyder ingenting" og hermed tilsidesætter de lovens bestemmelser.

3: Lægeforeningen bakker op om alle disse ulovligheder og siger, at lægekonsulenterne heller ikke skal stå til ansvar for lægernes etiske regler.

I Folketinget har man henvist til et MOMSCIRKULÆRE fra EU, som laver et skel i det lægelige arbejde på netop denne måde: Patientbehandling/andet lægeligt arbejde, idet lægelig behandling ikke er momsbelagt.
Politikerne har så lavet den studehandel, at sige, at det kun er det momsbelagte, der hører under Lægeloven!! Det er helt volapyk.

Alt dette er strikket sammen for at man kan undertrykke og snyde de kronisk syge, de ulykkesramte og ofre for arbejdsskader.

Min bog Velfærd eller Svindel? udkom i august, men ingen medier eller politikere ønsker at tage indholdet frem. Bogen var sat til anmeldelse i Ugeskrift for læger mandag den 29, men anmeldelsen blev udsat foreløbig i 2 uger.

Hvis magthaverne kan tie dette ihjel er vores kamp forgæves. Derfor ønsker jeg Jeres opbakning ved en pressekonference, vil I være med? Skriv til mig hvis I vil møde op, og også hvis I bare vil bakke op her på siden.


Det er ret uhyrligt at det forholder sig på den måde har vi der er i systemet længe vidst , men at det når der så fremkommer klare og konkret beviser slet ikke er muligt at råbe nogen op , så har vi ikke længere retssikkerhed i Danmark man kan få den ide at det er fordi alle politiske partier er for involveret i dette i sær da en foreslår at man skal henvende sig til Mette Frederiksen og svaret fra forfatteren så er .


jeg sendte bøgerne til Mette Frederiksen engang sidst i august. Og jeg har mailet med hende, men hun vil ikke tage disse problemer frem. Som det fremgår af bogen, så forværredes vores i situation i 1998, da socialdemokraterne var ved magten, mens Karen Jespersen var socialminister. Da blev det bestemt, at man ikke skal bruge de uafhængige speciallægers udsagn, men kun udsagn fra læger, som ikke har set os, for de skal ikke udvise omhu og samvittighedsfuldhed, fordi man kalder dem "Papirlæger" og har fritaget dem for ansvar.
På den måde er alle partier infiltreret i dette fuks, og alle har en interesse i at skjule det.


Jeg kunne som medlem af SF godt tænke mig at vide hvordan SF forholder sig til det her spørgsmål omkring lægekonsulenter, er det noget de har tænkt sig at tage op gøre noget ved ?

Jeg håber ved at skrive her ude i det offentlige at få svar på dette spørgsmål.

Hvis man ønsker yderlig dokumentation så er der en mini undersøgelse her i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3237 hvor brugerne har udfyldt et skema ang deres kommunale erfaring .
Disse skemaer er allerede i SF`s varetægt da de er sendt til Anne Baastrup .

Da vi kan se at der er en stor overvægt af SF vælger på vores hjemmeside (har lavet en poll undersøgelse) er jeg helt sikker på at de også gerne vil høre et svar..

Hvordan forholder SF sig i spørgsmålet lægekonsulenter og syge borgers retssikkerhed ?
  Besvar med citat